راهپیمایی بزرگ میلاد رسول(ص) در هند
کد خبر: 3552600
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

راهپیمایی بزرگ میلاد رسول(ص) در هند

گروه بین‌الملل: راهپیمایی بزرگ میلاد حضرت محمد(ص) با حضور پیروان ادیان مختلف در شهر «کانپور» هند برگزار می‌شود.

راهپیمایی بزرگ میلاد رسول(ص) در هند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «Times of India»، مطابق هر سال مسلمانان و پیروان دیگر ادیان در روز میلاد پیامبر(ص) در شهر کانپور جمع می‌شوند تا پیام اتحاد و همبستگی خود را برسانند.
متین الحق اسامه قاسمی، رئیس جمعیت علمای مسلمان کانپور گفت: در زمان استعمار انگلیس همه مردم شهر کانپور از مسلمانان گرفته تا سیک‌ها، هندوها و دیگر ادیان در این روز جمع می‌شدند و همبستگی خود را نشان می‌دادند و ما می‌خواهیم این سنت همچنان ادامه یابد.
وی افزود: حدود 20 تا 25 مکان در نظر گرفته شده و از برادران غیرمسلمان دعوت می‌شود که در این مراسم حضور یابند.
رئیس جمعیت علمای مسلمان کانپور ادامه داد: افراط‌گرایان تلاش می‌کنند تا میان مسلمانان و دیگر پیروان ادیان اختلاف بیندازند و روز میلاد فرصت خوبی برای اتحاد و همبستگی مردم است.

قاسمی گفت: دستورالعمل‌ باید‌ها و نبایدهایی که مسلمانان باید در این روز رعایت کنند نیز منتشر می‌شود. به عنوان مثال نباید از سیستم‌هایی صوتی استفاده کرد که با ایجاد صداهای بلند ایجاد مزاحمت می‌کند.

وی افزود: تنها چیزی که مسلمانان نباید فراموش کنند این است که این روز، روز میلاد محترم‌ترین انسان است؛ بنابراین احترام همه باید حفظ شود.

قاسمی گفت: راهپیمایی امسال در سالروز میلاد پیامبر(ص) بعد از نماز ظهر آغاز می‌شود و به مدت 10 تا 12 ساعت ادامه خواهد یافت.
captcha