وجود قاریان و حافظان قرآن فعال کردستانی بیانگر ظرفیت بالای قرآنی استان است
کد خبر: 3552701
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹

وجود قاریان و حافظان قرآن فعال کردستانی بیانگر ظرفیت بالای قرآنی استان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: وجود قاریان و حافظان قرآن فعال و برجسته در استان کردستان بیانگر ظرفیت بالای استان در حوزه قرآنی و علاقمندی مردم به قرآن کریم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از  کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در دیدار شهردار و شورای شهر سنندج که 20 آذرماه جاری در دفتر مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این استان ظرفیت‌های برجسته‌ای در حوزه قرآنی دارد و لازم است فعالیت‌های قرآنی در این استان افزایش یابد.

وی افزود: وجود قاریان و حافظان قرآن فعال و برجسته در استان کردستان بیانگر ظرفیت بالای استان در حوزه قرآنی و علاقمندی مردم به قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه وجود موسسات قرآنی در استان کردستان نیز ظرفیتی برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی در این استان به شمار می‌رود، افزود: تبلیغات اسلامی می‌تواند در طول سال با همکاری شهرداری محافل قرآنی را در سطح استان برگزار کند.

وی آموزش را شاکله اصلی پیشرفت و ترقی مردم جامعه دانست و اعلام کرد: باید در بحث آموزش ورود پیدا کنیم و مردم را به آنچه که مورد نیازشان است آموزش دهیم و آگاه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح استان با توجه به نیاز مردم امری لازم است و برای تحقق این مهم ادارات فرهنگی باید همراه و همگام باشند.

وی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در حوزه فرهنگی با شهرداری سنندج را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در صورتی‌که شهرداری بتواند با تبلیغات اسلامی همکاری کند می‌توان محافل قرآنی و فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای در سطح استان برای جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داد.

حجت‌الاسلام کرمی خدمت به مردم را امری مهم دانست و گفت: بالاترین پاداش در پیشگاه خداوند متعال خدمت به مردم است و نیاز است به مردم به ویژه مناطق حاشیه شهر و روستایی خدمت شود.

وی همچنین از حضور شهردار و اعضای شورای شهر سنندج در تبلیغات اسلامی تقدیر کرد و همکاری با تبلیغات اسلامی را راهی برای رشد و ترقی فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی بیان کرد.

منوچهر فخری، شهردار سنندج  نیز در این دیدار گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با تبلیغات اسلامی کردستان می‌تواند منجر به ارتقای فعالیت‌های فرهنگی شود.

وی اظهار کرد: برای اجرای بهتر فعالیت‌های فرهنگی در شهر سنندج انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نهادهای فرهنگی می‌تواند اثرگذار باشد و شهرداری و شورای شهر سنندج آماده انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با تبلیغات اسلامی استان هستند.

فخری بیان کرد: بخشی از فعالیت‌های شهرداری به حوزه فرهنگی ختم می‌شود و این مهم اهمیت فعالیت‌های فرهنگی از سوی شهرداری را می‌رساند که شهرداری و شورای شهر با همکاری ارگان‌های فرهنگی همچون تبلیغات اسلامی می‌توانند در این راستا موفق‌تر عمل کنند.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه و برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی از سوی تبلیغات اسلامی صورت گیرد و شهرداری و شورای شهر نیز همکاری و کمک خود را به اینگونه برنامه‌ها خواهند کرد.

جلال شریعتی، رئیس شورای شهر سنندج نیز در این دیدار بیان کرد: شهرداری محدودیتی در ارائه خدمات ندارد و بحث فرهنگی نیز از مواردی است که شهرداری باید ورود پیدا کند و به فعالیت بپردازد.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر با تمامی ادارات سروکار دارد و هرکدام به شیوه‌ای با آنها همکاری می‌کنند و بسته به اینکه در آن منطقه چه اندازه توانسته‌اند موثر واقع شوند به فعالیت‌های بیشتری خواهند پرداخت.

شریعتی با اشاره به وجود چندین دستگاه فرهنگی در استان کردستان اظهار کرد: باید هماهنگی لازم با شهرداری صورت گیرد و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌تری در حوزه فرهنگی انجام شود تا شاهد اثربخشی بهتر و کیفی‌تر در حوزه فرهنگی استان کردستان باشیم.

وی در پایان یادآور شد: از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با تبلیغات اسلامی کردستان در راستای ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی استقبال خواهیم کرد چرا که معتقدیم این مهم می‌تواند در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر واقع شود.

captcha