پیکر علی باقرزاده در مشهد تشییع شد
کد خبر: 3552702
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱

پیکر علی باقرزاده در مشهد تشییع شد

گروه اجتماعی: پیکر استاد علی باقرزاده متخلص به «بقا» شاعر پیشکسوت خراسانی امروز با حضور اهالی هنر و ادب در مشهد تشییع شد.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی استاد علی باقرزاده در روز پنجشنبه ۱۹ آذرماه در سن ۸۷ سالگی در اثر ایست قلبی به دیار باقی شتافت.

پیکر پاک این مرحوم در مقبره الشعرا آرامگاه فردوسی در کنار یاران دیرینش آرام خواهد گرفت.

از وی چندین مقاله و کتاب منتشر شده و اشعار وی در جرایدی از جمله «یغما»، «وحید»، «مشکوه» و حتی مجله «فرهنگ و آموزش و پرورش» و نیز برخی کتب درسی منتشر شده است.

استاد باقرزاده علاوه بر ذوق و قریحه شاعری، شخصی نیکوکار و خیّر مدرسه ساز، کارآفرین موفق و مدیر نمونه هم بوده است.

استاندار خراسان رضوی در پی درگذشت مرحوم باقرزاده پیام تسلیتی صادر کرد. وی در پیام خود آورده است: خبر درگذشت بقای شعر خراسان موجب تاثر و تالم و داغدار شدن جامعه ی ادبی استان شد.

علیرضا رشیدیان در ادامه این پیام آورده است: عمده ی شهرت مرحوم باقرزاده متخلص به «بقا» در قطعه‌سرایی بود. «بقا» از شاعران نامدار خراسان امروز به شمار می‌رفت. قطعات دلنواز استاد باقر زاده در دوره ی شعر معاصر، وی را سرآمد قطعه سرایان ادب فارسی قرار داده و مشهد را به نگین درخشان شعر مبدل کرده بود.

وی در ادامه این پیام گفته است: در قدر و منزلت وی همین بس که رهبر معظم انقلاب نیز برای مراسم بزرگداشت وی در سال ١٣٩٢ در مشهد، پیامی صادر فرموده بودند.

استاندار خراسان رضوی در پیام تسلیت خود ادامه داده است: اینجانب از کنار مضجع شریف رضوی برای آن استاد فقید غفران و رحمت الهی را مسالت نموده و تسلیت و تعزیت خویش را به محضر خانواده، بازماندگان، اساتید فرهیخته، شاگردان قدرشناس و جامعه ی ادبی استان اعلام می نمایم.

منبع: قدس آنلاین
captcha