کنفرانس اسلام‌هراسی در لندن برگزار شد
کد خبر: 3552896
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

کنفرانس اسلام‌هراسی در لندن برگزار شد

گروه بین‌الملل: سومین کنفرانس سالانۀ اسلام‌هراسی به همت کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن دیروز، 20 آذرماه در پایتخت انگلیس برگزار شد.

کنفرانس اسلام‌هراسی در لندن برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تارنمای شبکه خبری پرس.تی‌وی، این کنفرانس سالانه با حضور گسترده فعالان از انگلیس و اروپا و آمریکا برگزار شد.
پیام این کنفرانس که با استقبال گسترده‌ای در لندن برگزار شد، این بود که اسلام‌‌هراسی با حمایت دولت به جنایات ناشی از نفرت در خیابان‌ها منتهی می‌شود.
با این‌ وجود دولت انگلیس همچنان گوش‌های خود را به روی این واقعیت بسته است و ضمن بزرگنماییِ تهدیدات تروریستی، انتقادات به سیاست خارجی یا استراتژی ضدتروریستی خود را نادیده می‌گیرد.
این سومین کنفرانس سالانۀ اسلام‌هراسی است که کمیسیون حقوق بشر اسلامی آن را برگزار کرده است. این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که اسلام‌هراسی در انگلیس به اوج خود رسیده است. عدۀ زیادی می‌گویند دولت نیز در این زمینه مقصر است.
آرزو مرالی، از شرکت‌کنندگان کنفرانس اسلام‌هراسی در لندن، می‌گوید: «در اینجا جمع شده‌ایم تا درباره فضای ناشی از نفرت و چگونگی تاثیرآن بر مسلمانان صحبت کنیم و بگوییم که چطور این مسئله بزرگ موجب ایجاد فضای پلیسی می‌شود و ما ناخواسته وارد آن شدیم. روشن است که اسلام‌هراسی مسئله روز است اما در نهایت هر نوع نژادپرستی اکنون به ابزاری برای ایجاد جامعه‌ای تبدیل‌ شده است که هیچ فردی در آن آزادی ندارد.»
 دیوید میلر، از دیگر شرکت‌کنندگان کنفرانس اسلام‌هراسی لندن، می‌گوید: «دستگاه‌ ضد تروریستی، عامل اصلی اسلام‌هراسی در این کشور است، اتخاذ استراتژی‌های ضد تروریسم به ایجاد سیستمی می‌انجامد که به مسلمانان آسیب می‌زند؛ بنابراین اگر پاکستانی هستید اگر بخواهید وارد این کشور شوید و یا از آن خارج شوید 150 بار جلوی‌تان را گرفته و شما مورد سؤال و جواب قرار می‌دهند. 86 درصد از افرادی که در فهرست برنامۀ رادیکال زدایی انگلیس قرار دارند، مسلمان هستند و فقط 14 درصد غیرمسلمان هستند. 123 نفر از هر 124 نفری که در این کشور به اتهام تروریسم زندانی هستند، مسلمان‌اند.»
بر اساس آمارها، اسلام‌هراسی ناشی از نفرت به بالاترین سطح خود در انگلیس رسیده است و این جنایات موارد زیادی از قتل گرفته تا خشونت علیه اشخاص و حملات علیه مساجد را دربر می‌گیرد. این در حالی است که درج مطالب ناشی از نفرت علیه مسلمانان در رسانه‌ها نیز نگرانی‌های جدی را موجب شده است.
هدف شرکت‌کنندگان در این کنفرانس این است تا موضوع اسلام‌هراسی در کانون توجهات بین‌المللی قرار گیرد. در حال حاضر فرانسه در اروپا بیشترین موارد اسلام هراسی را داشته است. این در حالی است که پیروزی دونالد ترامپ، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بر گزیت) برای راست‌گرایان پیروزی تلقی می‌شود.
captcha