ظاهر بازیگران از شکوه «واقعا باشکوه‌بود» کاست
کد خبر: 3553081
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
هفته قرآن و عترت در ارومیه/

ظاهر بازیگران از شکوه «واقعا باشکوه‌بود» کاست

گروه اجتماعی: به‌مناسبت هفته قرآن و عترت در آذربایجان‌غربی، نمایشنامه‌خوانی با موضوع خانواده در قرآن اجرا شد که لحن و ظاهر گروه هنرمندان سنخیتی با مضمون برنامه نداشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، هنر نمایشی با تغییر رفتار ناپسند می‌تواند تاثیر نیکویی بر رشد و شخصیت و منش انسان داشته و در زندگی شخصی و اجتماعی انسان موثر باشد.
بنابراین باید هنر نمایشی هدفمند باشد و سطح شناخت و آگاهی خود را از این هنر بالا ببریم تا بتوانیم به نحو احسن از این هنر در راستای رشد و تعالی جایگاه خود و جامعه بهره‌مند شویم.
به مناسبت هفته قرآن و عترت در آذربایجان‌غربی، نمایشنامه‌خوانی و نمایش خیابانی عصر روز گذشته 21 آذرماه در ارومیه با موضوع «واقعا باشکوه بود!» و با هدف نشان دادن مقام و منزلت جایگاه خانواده از دیدگاه قرآن کریم برگزار شد، که در ذیل به بررسی این اجرا می‌پردازیم.
تاخیر در شروع مراسم باعث تداخل برنامه با وقت اذان مغرب و عشاء شده و موجب شد که نماز اول وقت به تاخیر بیفتد که باید زمان مراسم‌ و برنامه‌ها طوری برنامه‌ریزی شوند که با نماز اول وقت تداخل نداشته باشند.
از سوی دیگر چون این مراسم جهت نشان دادن جایگاه و مقام و منزلت خانواده از دیدگاه قرآن کریم بود باید متن، لحن بیان و ظاهر بازیگران و مجریان نمایش نیز سنخیتی با موضوع برنامه داشته باشد تا بتواند تاثیر مثبتی روی بیننده داشته باشد و واقعا بتواند الگوی یک خانواده ایرانی اسلامی را در ذهن بیننده تداعی کند که متاسفانه سنخیت بسیار کمی با موضوع نمایش داشت. هرچند ورود تمام اقشار هنرمندان به برنامه‌های ارزشی و قرآنی باعث خرسندی است اما لازم است برای تاثیرگذاری بیشتر، این حداقل‌ها و ظرافت‌ها نیز در شئون اسلامی به نحو احسن رعایت شود.
از طرف دیگر چون در آذربایجان غربی هنرهای نمایشی موسوم نیست و شاید اینکه با تجربه کم و عدم آشنایی کافی اقدام به برگزاری چنین برنامه ای در سطح شهر شد دلیل ضعف اجرای برنامه نمایشی باشد ولی به هر حال با توجه به اینکه اجرای چنین برنامه‌هایی جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی در جامعه است و برگزاری این برنامه‌ها تاثیر مستقیم روی رفتار و الگوپذیری افراد دارد بنابراین مسئولان و متولیان امر باید توجه ویژه‌ای به تمام برنامه‌های اجرایی و بخصوص در حوزه قرآن و عترت داشته باشند و نباید با دید سطحی و رفع تکلیف به موضوع نگاه کنند.
اعظم اسدپور
captcha