تظاهرات مسلمانان مقابل کاخ سفید در محکومیت تبعیض‌‌
کد خبر: 3553537
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

تظاهرات مسلمانان مقابل کاخ سفید در محکومیت تبعیض‌‌

گروه بین‌الملل: هزاران نفر از مسلمانان و فعالان آمریکایی دیروز، 22 آذر ماه، در آخرین تلاش خود برای لغو برنامه تبعیض‌آمیز ترامپ علیه مسلمانان مقابل کاخ سفید تجمع کردند.

تظاهرات مسلمانان مقابل کاخ سفید در محکومیت تبعیض‌‌

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه گاردین، تظاهرات‌کنندگان از باراک اوباما خواستند تا پیش از تحویل دادن کاخ سفید به ترامپ، به‌طور موقت برنامه تبعیض‌آمیز ترامپ برای جدا کردن، جاسوسی و ثبت اطلاعات همه مسلمانان را لغو کند.

جمعی از بزرگترین گروه‌های حقوق مدنی نیز در این راهپیمایی شرکت داشتند.

سازماندهندگان این تظاهرات امیدوارند که این اقدام یک تلنگر نهایی برای متقاعد کردن اوباما به لغو طرح راه‌اندازی «سامانه امنیت ملی ثبت ورود و خروج»(NSEERS) علیه مسلمانان باشد.

اوباما کمتر از شش هفته فرصت دارد که راه‌اندازی این سامانه تبعیض‌آمیز را که پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر پیشنهاد شد و اکنون ترامپ می‌خواهد آن را به اجرا در آورد، لغو کند.

راه‌اندازی این سامانه در سال 2011 معلق شد اما ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی از فعال کردن آن برای نظارت بر همه فعالیت‌های مهاجران مسلمان سخن گفت.

گروه‌های حقوق مدنی نگران هستند که اگر این برنامه تا روز ورود ترامپ به کاخ سفید در تاریخ 20 ژانویه لغو نشده باشد، او خواهد توانست به سرعت آن را به اجرا گذاشته و ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی علیه مسلمانان را به یک واقعیت تبدیل کند.

به گفته گاردین، مذاکرات در بالاترین سطوح دولت اوباما در حال انجام است و لغو این برنامه یکی از سخت‌ترین گام‌هایی است که اوباما پیش از ترک کاخ سفید برای حفاظت از گروه‌ها و اقشار آسیب‌پذیر می‌تواند انجام دهد.

تظاهرات در مقابل کاخ سفید پس از آن انجام شد که 51 نفر از اعضای کنگره با ارسال نامه‌ای مشترک از اوباما خواستند که این طرح را لغو کند.

captcha