داعش مسئولیت انفجار کلیسای قاهره را برعهده گرفت
کد خبر: 3553959
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

داعش مسئولیت انفجار کلیسای قاهره را برعهده گرفت

گروه بین‌الملل: گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار در کلیسای جامع قبطی‌های مصر در قاهره را برعهده گرفت و دربارۀ اجرای حملات بیشتر در این کشور هشدار داد.

داعش مسئولیت انفجار کلیسای قاهره را برعهده گرفت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تارنمای شبکه خبری پرس.تی‌وی، در جریان حملۀ یک عامل انتحاری به کلیسای جامع قاهره، پایتخت مصر، در روز یکشنبه، 21 آذر، 25 نفر کشته شدند. وزارت بهداشت مصر دوشنبه اعلام کرد بیشتر قربانیان این انفجار زن بودند.
روز سه‌شنبه، هم‎زمان با جمع شدن مسیحیانِ مصر در کلیساها برای ادای احترام به قربانیانِ این حملۀ تروریستی، داعش اعلام کرد عامل بمب‌گذارِ کلیسای جامع ارتدکسِ سنت مارک، عضو این گروه تروریستی بوده است.
داعش این عامل انتحاری را با اسم مستعارش یعنی ابو عبدالله المصری معرفی کرد. مقامات مصری دوشنبه اعلام کردند نام واقعی عامل بمب‌گذار محمود شفیق محمد مصطفی است، اما وی از نام مستعار استفاده می‌کرده است.
مقامات مصری با انتشار ویدئویی، تصویری از یک مرد را در حال ورود به کلیسای قاهره پیش از وقوع انفجار به تصویر کشیده و اعلام کردند وی همان عامل بمب‌گذار است.
عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، دوشنبه در مراسم خاک‌سپاری قربانیان این انفجار گفت این عامل انتحاری این حمله 22 سال داشته است و نیروهای امنیتی مصر چهار مظنون را به اتهام دست داشتن در انفجار قاهره بازداشت کرده‎اند.
وی همچنین خواستار اصلاح قوانین مرتبط با مبارزه با تروریسم شد و گفت این قوانین نظام قضایی را محدود می‎‏کند.
این حمله، مرگبارترین حملۀ تروریستی علیه غیرنظامیان طی سال‌های گذشته محسوب می‎شود. پیش‌تر یک گروه افراطی دیگر در سال 2011 یک کلیسای قبطی را در شهر اسکندریۀ مصر هدف قرار داده بود.
گروه داعش که طی سال‌های گذشته از طریق گروهک تکفیری ولایت سینا در شبه‌جزیرۀ سینا به مبارزه با ارتش مصر مشغول بوده است، در بیانیۀ تازۀ خود اعلام کرده است که عملیات خود را شهرهای بزرگ مصر تشدید خواهد کرد.
ولایت سینا گروهی تروریستی در شبه‌جزیرۀ سینا است که پیش از اعلام وفاداری به گروه تروریستی داعش در حدود 2 سال پیش، انصار بیت‌المقدس نام داشت.
captcha