مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات ستادی ارتش برگزار شد
کد خبر: 3554364
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات ستادی ارتش برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات ستادی ارتش در مرحله ستادی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شاه‌مرادی، معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در حاشیه این مراسم به ایکنا گفت: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن ستاد ارتش با حضور کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ارتش ابتدا در مرحله مقدماتی برگزار و نفرات برتر به مرحله ستادی راه یافتند.
وی ادامه داد: در مرحله مقدماتی 450 نفر در مسابقات حضور داشتند و 150 نفر به مرحله ستادی راه یافتند که به مدت دو روز در قم برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز امروز با حضور امیرپوردستان، جانشین فرماندهی کل ارتش برگزار شد.
شاه مرادی بیان کرد: 40 نفر از میان 150 نفر برگزیده به مرحله کشوری راه خواهند یافت که روزهای 5 تا 8 دی ماه در تهرانی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این مسابقات در رشته های ترتیل، تحقیق، حفظ سه جزء تا 30 جزء یعنی 5، ده، 15، 20، 25 و 30 جزء برگزار شد و در هر رشته و در هر بحش نفرات اول تا سوم برای مرحله کشوری منتخب شدند.
امیر پوردستان در این مراسم در سخنانی گفت: نیروهای مسلح همواره در کنار تجهیر خود به سلاح نظامی باید به معنویت و تقوا بپردازند و بهترین راه برای تقویت تقوا و معنویت انس با قرآن است.
وی تاکید کرد: اگر مقایسه ای میان نیروهای نظامی ایران و دیگر کشورها داشته باشیم می بینیم اسلحه و وسایل نظامی در کشورهای پیشرفته در سطوح بالایی وجود دارد که البته نیروهای مسلح ایران نیز پیشرفت های بسیار زیادی بعد از انقلاب در این زمینه داشته اند اما آنچه ما را می تواند از آنان تمایز بخشد همین روحیه ایمان و معنویتی است که یکی از راه های توسعه آن برگزاری همین مسابقات قرآن است. 
captcha