آزادی‌های ستاد دیه به 100 هزار نفر رسید
کد خبر: 3555622
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

آزادی‌های ستاد دیه به 100 هزار نفر رسید

گروه جامعه: ستاد دیه از بدو فعالیت خود در شهریور‌ماه سال 69 تا روز گذشته، 30 آذر‌ماه، با همیاری نیکوکاران ملائک‌کردار زمینه آزادی 100 هزار زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این نهاد مردمی در طول 27 سال سابقه خدمتی، با بهره‌مندی از حمایت‌های معنوی و مادی رهبر معظم انقلاب، کمک‌های همیشگی مردم شریف ایران اسلامی و همکاری مسئولین دلسوز نظام، توفیق داشته زمینه آزادی 45 هزار و 571 محکوم دیه و تعداد 54 هزار و 431 بدهکار مالی ناشی از جرائم غیرکلاهبرداری را فراهم کند.

این ستاد در سال 1390 با آزادی قریب به 13 هزار زندانی واجد شرایط، بیشترین آمار آزادی‌ها را در طول این مدت به خود اختصاص داده است.

ستاد دیه از بدو تأسیس فعالیت خود در شهریورماه سال 69 تا روز گذشته، 30 آذرماه، با همیاری نیکوکاران ملائک‌کردار زمینه آزادی 100 هزار و دو زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرده است.

چتر حمایتی ستاد دیه از سال 79 به دلیل افزایش زندانیان مالی غیرعمد، از دایره محکومان دیات فراتر رفته و با تأئید اعضای هیئت مدیره این ستاد مردمی، با تأکید بر «عدم استطاعت مالی» و «آبرومندی» آن‌ها، زمینه‌ مساعدت به این قبیل زندانیان نیز فراهم شده است.

یادآوری می‌شود، در طول ربع قرن سابقه خدمتی، ستاد دیه با همیاری مددکاران خدوم زندان‌ها و تلاش کمیته‌های مردمی صلح و سازش بسیاری از پرونده‌ها را از طریق مصالحه و اخذ گذشت رضایتمندانه از سوی شکات، با پرداخت حداقل مبلغ بدهی حل و فصل کرده است.
captcha