مأموریت ویژه 4 وزیر برای دریافت بودجه قرآنی 95/ ارسال دو نامه به کمیسیون فرهنگی
کد خبر: 3556386
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
در جلسه شورای توسعه مطرح شد؛

مأموریت ویژه 4 وزیر برای دریافت بودجه قرآنی 95/ ارسال دو نامه به کمیسیون فرهنگی

گروه فعالیت‌های قرآنی: شورای توسعه فرهنگ قرآنی دو نامه به کمیسیون فرهنگی مجلس برای ارتقای بودجه فعالیت‌های قرآنی سال 96 ارسال کرده است، همچنین این شورا، مأموریت ویژه‌ای برای وزرای عضو شورای توسعه در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی و پنجمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی شب گذشته چهارم دی‌ماه در دبیرخانه این شورا برگزار شد که ریاست آن را در غیاب محمدرضا مخبر دزفولی، رئیس این شورا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده داشت.
در ابتدای این جلسه و زمان پرداخت به موارد پیش از دستور، بحث در مورد بودجه فعالیت‌های قرآنی صورت گرفت.  
در این بخش در مورد پیگیری‌های صورت گرفته با مجلس و کمیسیون فرهنگی برای ارتقای بودجه فعالیت‌های قرآنی، بحث و تبادل نظر شد، همچنین ‌از دو نامه‌ای که توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای مجلس و کمیسیون فرهنگی ارسال شده است، خبر داده شد و متن این نامه‌ها در اختیار اعضای شورا نیز قرار گرفت.
براساس این دو نامه از کمیسیون فرهنگی مجلس که تا شب گذشته چهارم دی‌ماه فرصت ارائه پیشنهاد برای ارتقای بودجه داشته است، خواسته شده تا بودجه 100 میلیاردی سال 96 را به 300 میلیارد تومان ارتقاء دهند.
همچنین در نامه دیگر نیز 300 میلیارد تومان برای بودجه طرح ملی حفظ قرآن کریم که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است، پیشنهاد شده است تا کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیر آن باشد. در این نامه، خواسته شده است تا مبلغ بودجه طرح ملی حفظ هر سال به صورت ثابت و در صورت امکان با روند افزایشی همراه باشد.
همچنین مکاتباتی با چهار وزیر عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی شامل، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و علوم، تحقیقات و فناوری،‌ صورت گرفت تا مکاتبه‌ای با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور داشته باشند و درخواست کنند تا مبلغ 50 میلیارد تومان از بودجه قرآنی سال 95 اختصاص یابد.
همچنین از وزاری عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی خواسته شده است که با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا پایان سال و بودجه‌ها و اعتبارات موجود، هر میزان که ممکن است، علاوه بر آن 50 میلیارد تومان، مبالغ بیشتری نیز به صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص یابد.
captcha