پای صحبت‌های مرید امام موسی صدر/ ضرورت تبیین عترت در فضای مجازی
کد خبر: 3557141
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱

پای صحبت‌های مرید امام موسی صدر/ ضرورت تبیین عترت در فضای مجازی

گروه بین‌الملل: «سلام احمد»، کاربر لبنانی‌ در شبکه‌های مجازی، این‌روزها دغدغه‌ای جز این ندارد که چهره‌های شاخص جنبش‌های اسلامی و شیعی را به فرانسه‌زبانان معرفی کند؛ او در حال حاضر با سهم ناچیزی که در شبکه‌های اجتماعی دارد، توانسته تا حد مطلوبی تشنگان دریای عترت و تشیع را در فرانسه سیراب کند.

فردا///پای صحبت‌های مرید امام موسی صدر/ ضرورت تبیین عترت در فضای مجازی
«سلام احمد»، فعال لبنانی‌ فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن تأکید بر ضرورت معرفی چهره‌های شاخص شیعی در فضای سایبر تصریح کرد: امام موسی صدر در دو بعد اندیشه و عمل به‌عنوان الگویی ارزشمند، استثنائی، تأثیرگذار و وزین در راه فعالیت‌های اسلامی شناخته می‌شود؛ به همین دلیل دیدگاه‌ها، جنبش‌ها و سیره او همواره مورد توجه شخصیت‌هایی بوده است که با هر نژادی به مسائل امت اسلام اهمیت می‌داده‌اند.
فردا///پای صحبت‌های مرید امام موسی صدر/ ضرورت تبیین عترت در فضای مجازی
وی افزود: با وجود اینکه لبنان کانون توجه و اهتمام امام موسی صدر به‌شمار می‌آید ولی جنبش امل، جهاد و دیدگاه‌های او فقط در مسائل و امور این کشور محصور نماند، امام موسی صدر لبنان را نقطه شروع فعالیت‌های خود قرار داد تا مسائلی چون ادیان، گفت‌وگو و همزیستی مسالمت‌آمیز، مسئله بزرگ، مهم و همیشگی در جنبش و مسیر او باقی بماند.
این کاربر فعال فضای مجازی در معرفی صفحه رسمی خود در شبکه‌ فیس‌بوک گفت: صفحه «الرسالیون» به زبان فرانسه، نتیجه تلاش گروه کوچک و متواضعی‌ است که همواره سعی کرده نمونه‌هایی از افکار و اندیشه‌های امام موسی صدر را به فرنکفون‌ها(مردم فرانسه‌زبان) ارائه دهد و به معرفی این شخصیت برجسته بپردازد.
فردا///پای صحبت‌های مرید امام موسی صدر/ ضرورت تبیین عترت در فضای مجازی

وی افزود: در این صفحه همچنین معارف اهل بیت(ع) و عترت مثل برخی احادیث معصومین(ع)، شخصیت‌های برجسته اسلامی چون روحانیون و شهدا را معرفی می‌کنیم تا بدینگونه، روحیه پژوهش را در بین فرانسه‌زبانان علاقمند تحریک کنیم و آن‌ها را به تحقیق و تفحص وا داریم و زمینه را به روی این ملت برای آشنایی بیشترشان با افق‌های دین اسلام بگشاییم، این درحالی است که دشمنان اسلام و استکبار همواره از راه‌های مختلف تلاش می‌کنند این دین را در چارچوب تخریب شده‌ای محصور کنند.
سلام احمد با اشاره به بنیانگذاری محور مقاومت در منطقه توسط امام موسی صدر گفت: چیزی که شکی در آن نیست این‌که اهداف امام موسی صدر در خدمت انسان و دعوت به حق و حقیقت است که یکی از نمونه‌های آن اقدام ارزنده امام موسی صدر در تأسیس مؤسسه‌ها و ابتکار گفت‌‌وگوی دائمی میان پیروان ادیان بود.
فردا///پای صحبت‌های مرید امام موسی صدر/ ضرورت تبیین عترت در فضای مجازیوی تصریح کرد: امام موسی صدر با تأسیس محور مقاومت علیه اسرائیل و دفاع از مسئله فلسطین و همچنین نپذیرفتن ظلم ملت ایران در حکومت پهلوی و نقشی که در انقلاب اسلامی ایران داشت، آثار مبارکی را از خود برجای گذشت که هم نسل معاصر وی و هم نسل‌های بعدی از تجارب وی بهره‌ها بردند.
این فعال شبکه‌های مجازی اهل لبنان اظهار داشت: نسل‌هایی که امروزه شاهد پیروزی‌های لبنان و فلسطین علیه رژیم غاصب اسرائیل هستند و به هم‌زیستی پیشرفته میان ادیان در جوامع مختلف ایمان دارند؛ با وجود اینکه امروز دشمن علیه دین همواره ضدتبلیغ داشته است، اما می‌بینند که در میان امتی آزاده زندگی می‌کنند که امام موسی صدر یکی از رهبران بنیانگذار این آزادگی است. 
وی در پایان گفت: ما در این دوره تلاش می‌کنیم امام موسی صدر و دو یار غایب ایشان را به ملت‌ها معرفی کنیم، ما از ایمان مطلقمان به عدالت که گذشت زمان آن را از بین نمی‌برد، شروع می‌کنیم و جنایت سال 1978 میلادی[ربودن امام موسی صدر و یارانش] را یادآور می‌شویم. زیرا مقابله با ظلم، تکلیفی واجب است که امکان چشم‌پوشی از آن وجود ندارد و اینکه ارزش‌هایی که امام موسی صدر برای آن‌ها تلاش کرد، جزو ملزومات جهان امروز است.
پروانه صالحی
captcha