برگزاری مسابقات قرآن پیشکسوتان در دست بررسی/ اعلام زمان ثبت نام مسابقات سراسری
کد خبر: 3557169
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
حجت‌الاسلام حسینی خبر داد:

برگزاری مسابقات قرآن پیشکسوتان در دست بررسی/ اعلام زمان ثبت نام مسابقات سراسری

گروه مسابقات: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ثبت نام برای مسابقات سراسری قرآن از فروردین‌ماه سال آینده آغاز می‌شود از در دست بررسی بودن مسابقات قرآن ویژه پیشکسوتان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد شروع فرایند ثبت‌ نام برای مسابقات سراسری قرآن و نیز مسابقات تواشیح، گفت: در امر ثبت نام باید ابتدا دستورالعمل را ابلاغ کنیم در ادامه نیز ثبت نام آغاز خواهد شد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: با این وجود با اینکه تاریخ دقیق مشخص نیست اما به احتمال بسیار زیاد زمان شروع ثبت نام برای مسابقات سراسری قرآن از اوائل فروردین‌ماه سال آینده خواهد بود.
وی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد درخواست برخی از شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن مبنی بر افزایش سن متسابقان جهت حضور در این مسابقات، گفت: این موضوع در جلسه کمیته فنی مطرح خواهد شد، ‌چراکه تصمیم‌گیری در مورد این موضوع برعهده شخص خاصی نیست و خود کمیته پس از بررسی تصمیم‌گیری خواهد کرد.
حسینی تصریح کرد: سال گذشته در بهمن‌ماه نشستی با موضوع بازنگری در آئین‌نامه داوری مسابقات برگزار شد و نتیجه‌ای که از آن به دست آمد کاهش سن حاضران در مسابقات بود. ‌بنابراین برای هر گونه تصمیم‌گیری در این زمینه باید با هماهنگی کمیته فنی باشد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین در مورد میزان احتمال تغییر شرایط سنی برای مسابقات سال آینده، گفت: باید دلایلی که موافقان این موضوع دارند مجدد مطرح شود، سال گذشته مباحث بسیار زیادی صورت گرفت چراکه قرار بود بعد از سال‌ها که شرایط سنی 40 سال در نظر گرفته شده بود، در راستای کاهش آن حرکت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اساتید و داورانی که در نشست بازنگری حضور داشتند در این زمینه تصمیم گرفتند، داوران حاضر در آن دوره اعتقاد داشتند که سن حضور در مسابقات باید زیر 25 و حتی 20 سال باشد چرا که مسابقات برای بحث ترویج قرآن در بین جوانان و نوجوانان است.
حسینی با تأکید بر اینکه سن جوانی از دیدوزارت ورزش و جوانان زیر 29 سال است، گفت: در اکثر مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای دیگر نیز شاهد هستیم که سن حضور متسابقان یک سن مشخص است که معمولاً پائین است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه بیان کرد: با این وجود و پس از شنیدن نظرات مختلف با کاهش پنج ساله شرایط سنی برای حضور در مسابقات سراسری قرآن موافقت شد و این شرایط از 40 سال به 35 سال در سال گذشته رسید.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سؤال که شخصاً موافق کاهش سن متسابقان هستید یا افزایش آن، اظهار کرد: من نیز مخالف این کار نبودم چراکه مسابقات یک هدف ترویجی برای جوانان و نوجوان است. با این وجود باید درخواست‌ها مبنی بر افزایش مجدد سن متسابقان را در کمیته فنی مورد بررسی قرار دهیم.  
حسینی در پایان عنوان کرد: طرح برگزاری مسابقات قرآن ویژه پیشکسوتان که همان افراد بالای 35 سال را شامل می‌شود نیز در دست بررسی داریم،‌ این طرح هم اینک در دست مطالعه است و حتی جلساتی نیز با این موضوع برگزار شده است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۰۹:۵۲
0
1
بفرما
مسابقه روی مسابقه
آقا واسه صنف های مختلف هم مسابقه بزارید یه بارکی دیگه
تو رو خدا بس کنید
یعنی چی این همه مسابقه آخه
بجا این کارا برید یه ذره مردم رو قرآنی کنید
captcha