وجود علما سبب شکست عوامل فتنه انگیز و بصیرت جامعه است
کد خبر: 3557600
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

وجود علما سبب شکست عوامل فتنه انگیز و بصیرت جامعه است

گروه اجتماعی: رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق با بیان اینکه موضع علما میزانی برای سنجش امور در جامعه و سبب بصیرت آن است، گفت: جامعه بدون علما به سمت تفرقه و دوگانگی می رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مراسم چهلمین روز به شهادت رسیدن شهدای حادثه تروریستی حله مسجدالهدی شهرستان حمیدیه ساعت 17- 15 امروز چهارشنبه 8 دی‌ماه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیت‌الله موسوی‌جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، حجت‌الاسلام سید هاشم الحیدری از فرماندهان مقاومت لبنان، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) و خانواده شهدای حله شهرستان حمیدیه و ائمه جمعه شهرستان‌های حمیدیه و دشت‌آزادگان برگزار شده است، ملاخالد الملا رئیس جمعیت علما اهل سنت از عراق به ایراد سخنرانی پرداخت. 

در آغاز این مراسم حجت‌الاسلام سید قاسم هاشمی امام جمعه شهرستان حمیدیه در ابتدای ضمن عرض خوشامدگویی به مسئولان و عالمان حاضر در این مراسم گفت: این مراسم به مناسبت اربعین شهادت جمعی از همشهری‌هایمان در حادثه تروریستی حله عراق برگزار شده است، کسانی که جان خود را فدای اسلام و زیارت حضرت حسین(ع) کرده‌اند.

خالد الملا رئیس جمعیت علما اهل سنت عراق در این مراسم گفت: وقتی خونی می‌ریزد و انسانی کشته می‌شود سخنرانان و خطباء از سخن باز می ایستند چراکه ما در این حال از بنیان الهی سخن می گوییم و کسی که بنیان الهی را از بین ببرد، ملعون است.

وی ادامه داد: از عراق؛ کشوری که مردم آن به سمت قبله کشته می‌شوند، از کشوری که در مقابل چشم تمام عالم به شیوه های گوناگون و به صورت وحشیانه به قتل می‌رسند به این مراسم آمده‌ام، از عراق به این مراسم آمده‌ام تا با حزن و غم شما همدردی کنم.

الملا با اشاره به وجود تفرقه در عالم اسلام و پاره پاره شدن آن به سبب نفاق و فتنه گفت: پاره پاره شده است و از بین فرزندان ما و شما کشته می‌شوند، افزود: بیش از 13 سال است که مردم عراق کشته می شوند و کشته شدن عزیزان و برادران ما در فاجعه تروریستی حله یکی از این نمونه‌های ضد انسانی است.

وی با بیان اینکه ما با شما از لحاظ مذهب و قومیت فرق داریم ولی از لحاظ انسانیت و اسلام متحد و یکپارچه هستیم، افزود: شهدای فاجعه حله به دلیل حب حسین(ع) به شهادت رسیدند.حضرت رسول(ص) می‌فرمایند: «حسین از من است و من از حسین هستم و کسی که حسین را دوست بدارد، خداوند او را دوست خواهد داشت». ایشان این حدیث را فرمودند که توجه تمام عالم و مردم را به حسین(ع) جلب کند و هر کسی که در راه حسین(ع) به شهادت برسد در راه حضرت رسول(ص) به شهادت رسیده است.

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق با اشاره به جنگ احد و شهادت 70 نفر از صحابه پیامبر اسلام(ص) در این جنگ، گفت: احد که ابتدا مسلمانان در آن پیروز شدند و سپس به دلیل گوش نکردن به سخنان حضرت رسول(ص) شکست خوردند، افزود: حضرت رسول اکرم(ص) پس از شکست در این جنگ فرمودن هر یک از مسلمانان بر یکی از جنازه‌های مسلمانان گریه کند. ایشان با این کار می‌خواستند همه مسلمانان را در این حزن شریک سازند. به همین دلیل وظیفه خود می‌دانیم بر هر مسلمانی که به شهادت می‌رسد گریه کنیم،‌ برای این شهدای عزیز که در حله عراق و به جهت زیارت حضرت حسین(ع) به شهادت رسیدند نیز گریه کنیم.

الملا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسانی که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند همان کسانی هستند که امروز دست به جنایت می زنند. متاسفانه باید بگویم اسرائیل این نقشه را که فرزندان امت اسلام را علیه هم تحریک کند، محقق کرده است.

وی با اشاره به اینکه وقایعی که در عراق، سوریه،‌ لیبی و مصر با نام اسلام رخ داده است از همین تفرقه‌ها نشأت گرفته است،‌ افزود: مسلمانان می‌بایست به موضع علمای خود بنگرند، زیرا این سخنان باعث شکست عوامل فتنه‌انگیز در بین مسلمانان می‌شود.

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق با اشاره به اینکه وجود علما و فقها در جامعه باعث می‌شود که مردم بابصیرت باشند، افزود: زمانی که علما از جامعه بیرون روند جامعه به سوی تفرقه و نفاق می‌رود.

وی ادامه داد: این سخن را باور نکنید که داعش حامی اهل سنت است، ‌خیر این سخن غلط است زیرا آن‌ها مساجد ما را ویران و تعداد زیادی از علما ما را نیز به شهادت رسانده‌اند. از این محل به محضر مقام معظم رهبری پیام می‌دهیم که فرزندانمان در راه جهاد علیه داعش، فدای اسلام می‌شوند.

الملا با بیان اینکه اسلام باعث متحدشدن ما می‌شود، افزود: این اتحاد باعث می‌شود تا در شادی یکدیگر شاد و در غم یکدیگر غمگین باشیم و بنا به گفته آیت‌الله العظمی سیستانی دشمن اسلام. از کشور عراق جهت بیعت دوباره با اسلام به این مراسم آمده‌ام و دوباره می‌گویم که عزای شما، عزای ما است.

captcha