اقدام تحسین‌برانگیز مسئولان آذربایجان‌غربی در اقامه نماز اول وقت
کد خبر: 3557616
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

اقدام تحسین‌برانگیز مسئولان آذربایجان‌غربی در اقامه نماز اول وقت

گروه اجتماعی: در ویژه برنامه عصر شعر «شکوه بصیرت» که بمناسبت 9 دی در ارومیه برگزار شد، مسئولانی استانی و شهری ارومیه در یک اقدام زیبا و تحسین برانگیز برای احیای نماز اول وقت مراسمی راکه در حال برگزاری بود را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، ویژه برنامه عصر شعر « شکوه بصیرت» در حوزه هنری ارومیه برگزار شد که بدلیل تداخل برنامه با وقت اذان مغرب و عشاء مسئولان حاضر در جلسه مراسم را ترک کرده تا بتوانند نماز اول وقت را برپا کنند.
در این مراسم شاعران هرکدام به نوبت در جایگاه قرار گرفته و شروع به قرائت شعرهای خود با موضوع 9 دی‌ماه بودند که سخنرانان نیز در ما بین برنامه در جایگاه قرار می‌گرفتند و شروع به سخنرانی می‌کردند.
یکی از مسئولان بدلیل کمبود وقت از سخنرانی امتناع کرده تا شاعران زودتر شعرهای خود را قرائت کنند و بتوانند نماز اول وقت را بجا آورند ولی چون برنامه به درازا کشید مسئولان مراسم را ترک کرده و هرچند که مجری برنامه به آنها تاکید کرد که در آخر مراسم تجلیل با حضور آنان صورت می‌گیرد تا مراسم را ترک نکنند، اما مسئولان به این امر توجه نکرده و مراسم را ترک کردند.
با وجود اینکه صدای اذان از گوشی افراد چندین بار پخش شد، اما مسئولان برگزار کننده مراسم به آن اهمیت نداده و برنامه را ادامه دادند تا تمام افراد در جایگاه قرار گرفته و شعرهای خود را قرائت کردند.
بهتر است نماز تا جایی که ممکن است اول وقت خوانده شود و برای جامعه اسلامی برازنده نیست که به نماز اول وقت اهمیت کمتری داده شود.
با توجه به اینکه برگزاری اینگونه برنامه‌ها با هدف افزایش آگاهی مردم نسبت به توطئه‌های دشمنان برگزار می‌شود و نماز اول وقت یکی از راه‌های موثر در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان است.
بنابراین اقامه نماز اول وقت بهترین روش برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه است و بهتر است مسئولان برگزار کننده مراسم طوری برنامه‌ریزی کنند که از هر فرصتی در جهت ترویج فرهنگ نماز در جامعه استفاده نمایند.
captcha