تغییر سیاست پلیس کالیفرنیا به نفع زنان مسلمان
کد خبر: 3558226
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

تغییر سیاست پلیس کالیفرنیا به نفع زنان مسلمان

گروه بین‌الملل: اداره پلیس شهر «لانگ بیچ» در ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرد در حال تغییر سیاست‌های خود است تا امکان آن فراهم آید که زنان مسلمان پلیس بتوانند در زمان خدمت حجاب داشته باشند.

نیروهای پلیس کالیفرنیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «OCWeekly»، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، سازمان حامی حقوق مسلمانان آمریکا که در ایالت‌های زیادی در آمریکا شعبه دارد، از تصمیم پلیس لانگ بیچ قدردانی کرد.
این سازمان اعلام کرد: اما این تصمیم پلیس ما را از پیگیری پرونده زن مسلمانی که سال گذشته از سوی یکی از نیروهای پلیس لانگ بیچ هدف قرار گرفت، باز نمی‌دارد.

این افسر پلیس با تهدید این زن مسلمان، وی را مجبور به برداشتن حجابش کرده بود.

رابرت لونا، رئیس‌پلیس لانگ بیچ اعلام کرده بود: ما به حقوق و عقاید دینی همه مردم احترام می‌گذاریم و حساسیت این موضوع را می‌فهمیم؛ اما سیاست‌های ما در جهت ایجاد امنیت برای همه است.

با این حال ماه گذشته رابرت لونا نامه‌ای منتشر کرد که دستور داده بود که سیاست ممنوعیت حجاب در اداره پلیس لانگ بیچ تغییر کند.

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی اعلام کرد: گرچه ما از این تصمیم استقبال می‌کنیم؛ اما منتظر هستیم که پایبندی اداره پلیس به ایجاد و اجرای یک سیاست درست در مورد حجاب را ببینیم.


captcha