خاستگاه جدید همایش «تجلیل از خادمان قرآن»/ کوچ ناخواسته از رمضان به زمستان
کد خبر: 3558821
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
به بهانه برخی شنیده‌ها؛

خاستگاه جدید همایش «تجلیل از خادمان قرآن»/ کوچ ناخواسته از رمضان به زمستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: همایش تجلیل از خادمان قرآن که اعتباربخشی دوسویه‌ای بین آن همایش و نمایشگاه قرآن برقرار شده بود از خاستگاه اولیه خود کوچ کرده و اگر امسال نیز برگزاری آن در بهمن‌ماه رخ دهد برای دومین‌سال پیاپی شاهد کوچ این همایش از ماه رمضان به فصل زمستان خواهیم بود.

خاستگاه جدید همایش «تجلیل از خادمان قرآن»/ کوچ ناخواسته از رمضان به زمستان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم که قرار بود امسال در ماه مبارک رمضان، بیست و چهارمین دوره خود را آن هم در نمایشگاه قرآن پشت سر بگذارد، همچنان زمان دقیق برگزاری آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
هرچند شنیده‌های خبرنگار ایکنا حاکی از برگزاری بیست و چهارمین دوره این همایش در بهمن‌ماه امسال و ایام‌الله دهه فجر است و خبرهایی غیر رسمی در مورد توافق ضمنی نهاد ریاست جمهوری برای حضور بالاترین مقام اجرایی کشور در این همایش به گوش می‌رسد، اما با توجه به تجربه سال‌های اخیر، بعید به نظر می‌رسد که در تاریخ مورد اشاره نیز شاهد حضور رئیس جمهور در این مراسم باشیم.
علت این امر نیز در حجم بالای فعالیت‌ها در ایام‌الله دهه فجر خلاصه می‌شود، تجربه سال‌های قبل می‌گوید، توافقات برجامی و رفت و آمدهای دیپلماتیکی که سال گذشته سد راه حضور رئیس جمهور در همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم شد، امسال نیز می‌تواند حجم بالای فعالیت‌ها در دهه فجر، مانع از حضور رئیس دولت در این همایش شود.
حضور بالاترین مقام اجرایی کشور در همایش تجلیل از خادمان قرآن که معمولاً در شب میلاد امام حسن(ع) و در میانه‌های برگزاری نمایشگاه قرآن اتفاق می‌افتاد و به سنت حسنه‌ای نیز تبدیل شده بود، نشان از اهمیت فعالیت‌های قرآنی کشور در حوزه فرهنگ و نزد مسئولان اجرایی کشور داشت و در اغلب همایش‌ها نیز شاهد حضور رئیس دولت در این همایش بوده‌ایم.
در سال‌های اخیر که بحث ولنگاری‌های فرهنگی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و تلاش‌ها برای رفع آن بوده است، ‌انتظار می‌رفت که همایش تجلیل از خادمان قرآن، شاهد حضور بالاترین مقام اجرایی کشور باشد.
امسال اما با وجود گذشت حدود شش ماه از ماه مبارک رمضان و مکاتبات بسیار زیاد معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با نهاد ریاست جمهوری، همچنان سیاست سکوت از سوی مسئولان برای برپایی یا عدم برپایی این همایش اتخاذ شده است.
حال با همه اینها به نظر می‌رسد که همایش تجلیل از خادمان قرآن که اعتباربخشی دوسویه‌ای بین آن همایش و نمایشگاه قرآن برقرار شده بود، از خاستگاه اولیه خود کوچ کرده و اگر امسال نیز شاهد برگزاری آن در بهمن‌ماه باشیم، برای دومین سال پیاپی خواهد بود که این همایش از ماه مبارک رمضان به فصل زمستان کوچ کرده است. خاستگاهی که با تعاریف و اهداف اولیه همایش تجلیل از خادمان قرآن در تضاد و تقابل است؛ چرا که همانطور که گفته شد نام این دو از سال‌های قبل با هم عجین شده است.
captcha