احساس امنیت برای غارتگران زمینه ساز فسادهای بزرگ است
کد خبر: 3560086
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
حجت‌الاسلام لطفی:

احساس امنیت برای غارتگران زمینه ساز فسادهای بزرگ است

گروه سیاست و اقتصاد: امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه اگر احساس امنیت برای غارتگران ایجاد شود فسادهای بزرگ رخ خواهد داد، گفت: فتح میمک از عملیات‌های پیروزمندانه دوران دفاع مقدس بود که نقش ایلات خزل، ارکوازی و بولی در آن بسیار پر رنگ بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی»، امام جمعه ایلام امروز 17 دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: دی ماه، یکی از ماه‌های پر برکت در تاریخ انقلاب اسلامی است که حوادث مهمی در این ماه چه قبل و چه بعد از انقلاب رخ داده و برکات زیادی داشته است.
وی با بیان اینکه 19 دی ماه سال 56 مصادف بود با قیام حوزه علمیه و مردم قم که با خون شهیدان آن روز نهال انقلاب اسلامی ایران آبیاری شد، افزود: در ادمه آن قیام‌ها سرانجام در بهمن ماه سال 57 انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و رژیم ستم‌شاهی را برای همیشه تاریخ سرنگون کرد که نقش و رهبری علمای دینی حوزه‌های علمیه در آن روزها بی‌بدیل بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه در 19 دی ماه سال 59 نیز شاهد حضور حماسی رزمندگان اسلام و عشایر غیور استان ایلام در عملیات ضربت ذوالفقار و بازپس گیری ارتفاعات استراتژیک میمک بودیم، اضافه کرد: فتح میمک یکی از عملیات‌های پیروزمندانه ملت ایران و مردم غیور استان ایلام و در حقیقت اولین عملیات آفندی دوران دفاع مقدس بشمار می‌رود که نقش مردم غیور ایلات خزل، ارکوازی و بولی در آن بسیار پر رنگ بود.
لطفی با تاکید بر اینکه رهبری معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با نخبگان دانشگاهی، عامل اصلی پیشبرد اهداف انقلاب را استفاده از نیروهای نخبه انقلابی دانشگاه‌ها دانست، گفت: حل مشکلات کشور در گرو داشتن تفکر انقلابی دانشگاهیان است چرا که دانشگاه‌ها عرصه پژوهش و فناری در همه زمینه‌ها هستند و اگر دانشجویان با تفکر بسیجی و انقلابی وارد میدان عمل شوند مشکلات را حل خواهند کرد.
وی ادامه داد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، پیشرفت علمی به تنهایی یک ملت را سعادتمند نخواهند کرد بلکه همراهی حرکت علمی با آرمان‌های معنوی است که می‌تواند مشکلات را سامان بخشد.
امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از مسایلی که هنوز در ابهام مانده، بحث حقوق‌های نجومی است، عنوان کرد: فیش‌های نجومی حقوق برخی از افراد به چالشی بزرگ برای کشور تبدیل شده و اختلاس در بانک‌ها و صندوق‌ها از مصادیق بارز فساد اداری است که به علت عدم نظارت‌های دقیق ایجاد می‌شوند.
لطفی با تاکید بر اینکه فسادهای اداری می‌تواند نقش موثری در ایجاد آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، یادآور شد: این مباحث و عدم برخورد جدی با آنها باعث ناامید کردن مردم نسبت به آینده خواهد شد و اگر این مبالغ را در جهت رفع بیکاری جوانان هزینه کرد می‌توان ریشه بسیاری از مشکلات را خشکاند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه اگر احساس امنیت برای غارتگران ایجاد شود فسادهای بزرگ رخ خواهد داد، اظهار کرد: متاسفانه در یک برهه ما حل همه مسایل و مشکلات را به برجام گره زدیم که هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و در حقیقت شکست برجام نتیجه اعتماد به آمریکایی‌ها بود که اگر اعتماد نمی‌کردیم و برجام را درست عمل می‌کردیم امروز شاهد اعمال تحریم‌های جدید نبودیم و دشمن گستاخ تر نمی‌شد.
وی در پایان اضافه کرد: اگر گفتمان امام و توصیه‌های رهبری توسط تیم مذاکره کننده به درستی رعایت می‌شد آمریکایی‌ها امروز تغییر رفتار و عمل نمی‌دادند.
captcha