نگاه شهید سیاهکالی به تقلب در امتحان/ تقلب؛ مانع کسب درآمد حلال
کد خبر: 3560138
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

نگاه شهید سیاهکالی به تقلب در امتحان/ تقلب؛ مانع کسب درآمد حلال

گروه جهاد و حماسه: شهید حمید سیاهکالی در مورد درآمد حلال بسیار حساس بود و از آنجا که مدرک دانشگاه در حقوق و دریافتی اثر می‌گذارد تقلب در امتحانات را هرگز جائز نمی‌دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) باتوجه به ایام امتحانات و رفتاری که از سوی برخی دانشجویان بدون فهم قبح عمل صورت می‌گیرد، روایتی از همرزم شهید حمید سیاهکالی در مورد تقلب و نگرشش درس جالب توجه است. در ادامه سخنان کوتاه همرزم این شهید را می‌خوانیم؛
یک‌بار با حمید داشتیم بیرون می‌رفتیم که بحث تقلب در امتحانات پیش آمد؛ من گفتم: در دانشگاه اگه تقلب نکنی اصلاً نمی‌شود. حمیدآقا سریع گفت: نباید تقلب کنید مخصوصاً در دانشگاه حتی اگه رد بشید! چون مدرک دانشگاهی بر حقوق اثر می‌گذارد و در این صورت حقوق انسان از نظر شرعی مشکل پیدا می‌کند.
خودش می‌گفت: بعضی اوقات ماموریت بوده و نتوانسته درس بخوند ولی تقلب نکرده و رد شده اما پیش خدا مدیون نشده است و دوباره درس را برداشته و فرصتی پیدا شده تا درس را بخوند و نمره خوب هم بیاورد. واقعاً در آن لحظه به نوع بینش حمید آقا و تفکرش غبطه خوردم که اینقدر مراقب اعمال و ایمانش هست و مالش پاک پاک است.
captcha