بودجه شهرداری رنگ و بوی سبک زندگی اسلامی می‌گیرد
کد خبر: 3560272
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
مهدی چمران:

بودجه شهرداری رنگ و بوی سبک زندگی اسلامی می‌گیرد

گروه جامعه: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در حوزه ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی ورود جدی و مستمر داریم، گفت: شورای شهر در بررسی بودجه سال آتی شهرداری تأکیداتی خواهد داشت که قطعا بر سبک زندگی اسلامی - ایرانی مردم اثر‌گذار خواهد بود.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه پرداختن به سبک زندگی اسلامی - ایرانی جزو اولویت‌های برنامه‌ای و بودجه‌ای شورای شهر تهران است، گفت: ما در موضوع سبک زندگی اسلامی برای شهر و جامعه با وجود اینکه برخی اعلام می‌کنند شورا سنخیتی برای ورود در این عرصه ندارد، تأکیدات بسیاری داریم و ورود جدی می‌کنیم.

وی افزود: پرداختن به موضوع سبک زندگی در شهر را یکی از وظایف خود در شورای شهر می‌دانیم و قطعا به نسبت توانمندی‌های بودجه‌ای روی این موضوع مهم و حساس کار خواهیم کرد، البته تا به حال فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام شده است.

چمران با تأکید بر اینکه توجه به این مهم از ابتدای مدیریت شهری در برنامه‌های اجتماعی آن لحاظ شده، تصریح کرد: با توجه به تأكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه مسئولان به سبك زندگی مردم و تحقق سبک زندگی اسلامی، می‌توان به جرأت گفت مدیریت شهری جزو اولین سازمانی‌هایی بود كه با تشكیل شورای ویژه‌ای، مبانی این موضوع را در حوزه‌های مختلف بررسی کرد و به آن پرداخت.

اصلی‌ترین موضوع در سبك زندگی اسلامی - ایرانی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اصلی‌ترین موضوع در سبك زندگی اسلامی - ایرانی تغییر الگوی مصرف و توجه به امكان انتخاب در میان مردم است، گفت: با توجه به این مهم، شورای شهر در بررسی بودجه سال آتی شهرداری نیز تأکیداتی را خواهد داشت که قطعا بر سبک زندگی اسلامی - ایرانی مردم اثر‌گذار خواهد بود.

‌وی با اشاره به اولویت‌های برنامه‌ای برای تحقق سبک زندگی اسلامی - ایرانی، گفت: ارتقای سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی شهروندان،‌ هویت‌بخشی و زیباسازی سیما و منظر شهری، ‌احیا و باز‌نمایی هویت اسلامی - ایرانی در معماری و منظر شهری از جمله برنامه‌هایی است که در این زمینه انجام شده و ادامه خواهد داشت.
captcha