بازجویی میانمار از مسلمانان دارای نام‌های «محمد» و «اسماعیل»!
کد خبر: 3561211
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

بازجویی میانمار از مسلمانان دارای نام‌های «محمد» و «اسماعیل»!

گروه بین‌الملل: مقامات پلیس در یکی از شهرک‌های ایالت آراکان میانمار در ادامه اقدامات تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه دولت علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، 7 تن از مسلمانان این منطقه را که دارای نام‌های «محمد» و «اسماعیل» بودند، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

بازجویی میانمار از مسلمانان دارای نام‌های «محمد» و «اسماعیل»!
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراکان، پلیس شهرک «قودو سارا» در ایالت آراکان(راخین) میانمار با صدور ابلاغیه‌ای از تمامی مسلمانان روهینگیا در این شهرک که دارای نام‌های محمد و اسماعیل هستند، خواست که خود را برای بازجویی به مرکز پلیس معرفی کنند.
پلیس شهر «قودو سارا» مدعی شده که این اقدام با هدف بازجویی از افرادی که احتمالا با فعالان روهینگیا در ارتباط هستند، انجام می‌‌گیرد.
در همین راستا، 25 تن از مسلمانان روهینگیایی در مقر پلیس این شهرک احضار شدند که قبل از بازجویی آن‌ها به دو گروه تقسیم شدند که یکی از گروه‌ها آزاد، اما گروه دیگر که اغلب آن‌ها مسن و دارای نام‌های اسماعیل و محمد بودند، از سوی نیروهای پلیس دستبند زده شدند و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
«مولوی محمد عبدالقادر»(70 سال)، «مولوی محمد قاسم محمد جليل»(51 سال)، «اسماعيل إمداد الله»(55 سال)، «إسماعيل محمد حسين»(65 سال)، «إسماعيل فضل أحمد»(50 سال)، «محمد حسين سعيد الرحمن»(49 سال) و «محمد قاسم مولوي محمد أمين»(62 سال) هفت نفری بودند که پلیس این افراد را تنها به اتهام این که دارای اسم‌های مشابه بودند و در اسامی آن‌ها نام‌های اسماعیل و محمد وجود داشت، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرد.
این در حالی است که پیش از این شهردار بودایی شهرک «سامونا» واقع در شمال شهر «منگدو» میانمار نیز در ادامه اقدامات تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه دولت، مسلمانان را تهدید کرد که در مقابل سکونت در این شهر باید مالیات اجباری پرداخت کنند!
ایالت آراکان(راخین) در شمال غرب میانمار از ۱۸ مهرماه سال جاری و در پی حمله افراد مسلح به چند مقر پلیس در ایالت راخین و کشته‌شدن ۹ نیروی پلیس، شاهد حملات وحشیانه و غیرانسانی از سوی نیروهای ارتش میانمار و شبه‌نظامیان بودایی است، به‌طوری‌که این اقدامات وحشیانه تاکنون منجر به کشته‌شدن صدها مسلمان و بازداشت آن‌ها شده و براساس گزارش سازمان‌های بین‌المللی تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار نفر نیز به بنگلادش فرار کرده‌اند
captcha