سی‌و‌یکمین دوره مسابقات قرائت قرآن در نیجریه
کد خبر: 3561319
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

سی‌و‌یکمین دوره مسابقات قرائت قرآن در نیجریه

گروه بین‌الملل: سی‌و‌یکمین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم در نیجریه با حضور شرکت‌کنندگانی از 20 ایالت این کشور از دیروز یکشنبه، 19 دی آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

سی‌و‌یکمین دوره مسابقات قرائت قرآن در نیجریه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «دیلی استار»، در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات، «محمد عبدالهی ابوبکر»، فرماندار ایالت «باوچی» در مورد لزوم یادگیری علوم قرآنی و توانایی قرائت آن تأکید کرد.
وی گفت: وظیفه هر مسلمانی است که خواندن قرآن را یاد بگیرد و این وظیفه انجمن‌های اسلامی است که برنامه‌هایی را در این راستا برای جوانان در سراسر دنیا برگزار کنند.
ابوبکر افزود: مسئولان اجرایی مسابقات، آموزش قرآن را در ایالت‌های مختلف نیجریه ادامه داده و نمایندگانی را برای اعزام به مسابقات بین‌المللی تحت حمایت قرار خواهند داد.
«بابا مادوکو»، رئیس امور دینی ایالت باوچی نیز در این مراسم گفت: مسابقات قرائت مدت سی سال است که در سطح ایالتی و سراسری در نیجریه برگزار می‌شود و برگزیدگان هر ایالت به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.
به گفته دکتر «زبیر ابوبکر ماداکی»، رئیس کمیته برگزاری این مسابقات حدود 220 قاری از خواهران و برادران در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند.
captcha