خدمات آیت‎الله رفسنجانی برای نظام و مردم فراموش نشدنی است
کد خبر: 3561325
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
آیت‎الله اراکی:

خدمات آیت‎الله رفسنجانی برای نظام و مردم فراموش نشدنی است

گروه حوزه‎های علمیه: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: هیچکس نمی‎تواند خدمات ارزشمند و موثر آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را برای نظام، انقلاب، کشور و مردم فراموش کند.


آیت‎الله محسن اراکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا)، با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بیان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نه تنها برای انقلاب بلکه یک انقلابی بزرگ در انقلاب‎های اسلامی معاصر و شخصیتی تاثیر گذار در جریان بیداری اسلامی به شمار می‎رود. 
وی با بیان اینکه اگر ایشان را به عنوان یکی از انقلابیون معاصر جهان اسلام معرفی کنیم سخن گزافی نیست ، تاکید کرد: ایشان در پیروی از امام راحل، استقرار نظام اسلامی و مبارزه علیه شاه مخلصانه و مجاهدانه حضور داشتند و پس از پیروزی انقلاب نیز سنگین‌ترین و سخترین مسولیت‌ها را به عهده گرفتند و آنها را به‌خوبی انجام دادند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: یکی از برگ‎های زرین زندگی آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در دوران جنگ تحمیلی رقم خورد که با درایت، تیزهوشی، تصمیمات سرنوشت‌ساز و شجاعانه ایشان پیروزی‎های بی‌نظیری در تاریخ جنگ شکل گرفت.
اراکی ادامه داد: ارتش بعثی در عرصه‌های مختلف ناکام ماند که قطعا بخشی از موفقیت‎های کشور در جنگ تحمیلی را باید به ایشان نیز منتسب کرد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از جلوه‌های زندگی آیت‎الله رفسنجانی در دوران پس از جنگ صورت گرفت که کمتر کسی باور می‌کرد ایران مورد تهاجم همه‌جانبه همه کشورهای غربی قرار بگیرد که با درایت ایشان به سرعت کشور بازسازی شد و کمتر نشانی از یک کشور جنگ‌زده طی سال‌های اندک پس از جنگ وجود دارد.
اراکی اظهار کرد: آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در سخت‌ترین برهه‌ها همواره حامی رهبری، انقلاب و نظام اسلامی بوده و هیچ‌گاه این جایگاه را ترک نکرد و دست از حمایت ولایت فقیه برنداشت.
captcha