خدمت به سلامت مردم؛ از ضروریات جامعه باایمان
کد خبر: 3561393
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی:

خدمت به سلامت مردم؛ از ضروریات جامعه باایمان

گروه سلامت: آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در نخستین همایش تجلیل از آیت‌الله فیروزآبادی موسس بیمارستان فیروزآبادی تهران در پیامی بیان کردند که توجه به علم طب و خدمت به سلامت مردم از ضروریات یک انسان با ایمان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرجع عالیقدر شیعه، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در نخستین همایش تجلیل از آیت‌الله فیروزآبادی موسس بیمارستان فیروزآبادی تهران و از نخستین پیشگامان خیرین سلامت طی پیامی به تجلیل از شخصیت وی پرداخت.

در این پیام، ایشان ضمن تجلیل و تکریم از عالمان دینی که در عرصه سلامت به مردم خدمت می‌کنند، اظهار کرد: همان طور که بزرگان می‌دانند دین مقدس اسلام نسبت به امر درمان و سلامت جامعه اهمیت بسیار زیادی می‌دهد، به طوری که فراگیری علم طبابت و پزشکی را از واجبات کفایی دانسته و تأکید فراوانی بر رشد و ترقی می‌کند.

وی افزود: از دوران گذشته تاکنون خوشبختانه مسلمانان همیشه در این فن از دانش بشری، پیش‌قدم و ممتاز بوده‌اند و بسیاری از عالمان دین خودشان نسبت به تحصیل علم طب اهمیت داده و در دو علم طب و دین تخصص و تبحر داشته‌اند. پیامبر عالیقدر اسلام(ص) می‌فرماید: «العلم علمان علم البدان و علم البیان؛ علم دو گونه است، علم بدن و علم بیان».

این مرجع تقلید تاکید کرد: بدون صحت و سلامتی بدن دسترسی به علوم دیگر برای انسان‌ها غیرممکن است؛ جامعه‌ای به کمال و رشد واقعی می‌رسد که در آن به سلامت و تن‌درستی مردم اهمیت می‌دهند. آیات قرآن و روایاتی که از حضرات معصومین(ع) در این زمینه وارده شده بسیار زیاد است؛ کتاب‌هایی که درباره طب اسلام و طب ائمه(ع) نوشته شده فراوان است؛ این مسئله حاکی از این است که توجه به علم طب و خدمت به سلامت مردم از ضروریات یک انسان با ایمان می‌باشد.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی ادامه داد: خوشبختانه از دوران گذشته تا عصر کنونی، عالمان دین و فقیهان مذهب در حد امکان خون منشأ خدمات فراوانی بوده و هستند و شاید بتوان گفت در اکثر نقاط این کشور اسلامی، برای خدمت به سلامت جامعه یادگارهایی که از طرف عالمان دین تاسیس گردیده، وجود دارد.

وی یادآور شد: یکی از بناهای قدیمی و ماندگار بیمارستان مرحوم آیت‌الله فیروز آبادی است که ده‌ها سال به بیماران و مخصوصا محرومین خدمات بسیاری عرضه نموده است.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگان بیان کرد: این عالم بزرگ که می‌توان گفت زندگی خود را وقف خدمت به مردم نموده بود با جمع آوری حقوق اندکی که از مجلس می‌گرفت و با مال شخصی خود این بیمارستان را تاسیس نمود و که منشأ برکات و خدمات بزرگی شد. خوشبختانه امروز جامعه پزشکی ما اساتید، پزشکان، خیرین سلامت و یاد و خاطر آنها را گرامی داشته و این اندیشه بزرگ را ارج می‌نهد.

وی خاطر نشان کرد: این جانب به سهم خود از مسئولان و پزشکانی محترمی که این همایش باشکوه را برگزار نموده و همچنین از عزیزان شرکت‌کننده در این همایش تقدیر و تشکر می‌کنم و از خداوند متعال برای آنان در خدمت بیشتر به سلامت جامعه درخواست توفیق دارم.

captcha