آیت‎الله هاشمی تا آخرین لحظات حیات پیگیر وضعیت بیماران خاص بود
کد خبر: 3561422
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
آخرین دغدغه مرحوم هاشمی از زبان وزیر بهداشت:

آیت‎الله هاشمی تا آخرین لحظات حیات پیگیر وضعیت بیماران خاص بود

گروه سلامت: وزیر بهداشت در همایش «نقش روحانیت در حوزه سلامت» و تقدیر از آیت الله فیروز آبادی با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: در دیدار آخرم با ایشان ظهر دیروز، ایشان نگران وضعیت بیماران خاص بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در نخستین همایش نقش روحانیت در عرصه سلامت و تقدیر از آیت‌الله فیروزآبادی با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه روحانیت این است که مردم آنها را از خود می‌دانند، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم روحانیت که در دین اسلام در رابطه با آن بحث شده، این است که روحانیون برآمده از مردم بوده و همواره همراه آنان و مشابه زندگی آنها زندگی کرده و غمخوار مردم بوده‌اند. به همین دلیل مردم به آنان احترام گذاشته و آنان نیز متقابلا در پی غمخواری و حل مشکلات مردم بوده‌اند.

هاشمی افزود: روحانیت در طول تاریخ در حوزه خدمات عمومی به مردم به‌ویژه سلامت قدم‌های بزرگی برداشته‌اند؛ به‌ویژه آیت‌الله حائری یزدی، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله فیروزآبادی که امروز بیمارستان‌هایی توسط این عزیزان تاسیس شده‌اند، همچون گوهر درخشانی در عرصه سلامت می‌درخشند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد جدا از خیرخواهی، یک نیت خیر دیگری وجود داشته و آن این است که بیمار و دردمند از جمله کسانی هستند که خداوند در دل آنها حاضر و نازل بوده و اگر کسی کمک و دستگیری کند، خداوند او را دیده و پاداشش را خواهد داد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به سفرهای خود به مناطق محروم و مرزی در رابطه با نقش آفرینی روحانیون عنوان کرد: در این شهرها عمدتا روحانیون هستند که با عزت نفس خود مسئولان را تشویق به رفع آلام مردم کرده و تلاش دارند تا آنان برای رفع این مشکلات قدمی بردارند.

وی ادامه داد: منظور ما از روحانیون کسانی هستند که از امکانات مادی کم‌بهره بوده و خود نمی‌توانند مستقیما برای تاسیس بیمارستان‌ها و یا مراکز درمانی اقدام کنند به همین دلیل تلاش دارند تا مردم و خیرین را به این عرصه جلب کنند.

هاشمی افزود: مراجع تقلید نیز بیشترین توجه را به سلامت داشته و در این دولت هم حمایت‌هایی دلگرم‌کننده‌ای از اقدامات ما در حوزه سلامت کرده‌اند چنانچه که نظرات آنها در جذب خیرین بسیار موثر بوده و اگر ما توانستیم هزار میلیارد تومان سرمایه خیرین را به این عرصه بیاوریم نتیجه حمایت‌های مراجع بوده است.

وزیر بهداشت با اشاره به نقش آیت‌الله فیروزآبادی برای تاسیس این بیمارستان اظهار کرد: امیدواریم تلاش‌های ایشان و کارهایی که فرزندانشان در حوزه سلامت انجام داده، چراغ روشن قیامت بوده و به درد مردم و مشکلات آنان بخورد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ضمن تسلیت این مصیبت به محضر رهبری و مردم اظهار کرد: آخرین دیداری که با ایشان داشتم من را دعوت کرد تا در دفترش حضور بیابم و پس از صرف ناهار، ایشان از نگرانی خود در رابطه با بیماران خاص سخن گفت و پیگیر بیمارستانی که در منطقه بهارلو قرار است ساخته شود، بود.

وی افزود: ایشان شاکر بود از اینکه فرزند ایشان خانم فاطمه هاشمی رفسنجانی در مسیر حمایت از بیماران خاص افتاده است. خداوند ایشان را رحمت کند که نماد انقلاب بود و تا آخرین لحظه کار کرد.

وزیر بهداشت افزود: بزرگترین صفت ایشان صبر بود؛ چه در قبال بعضی از کسانی به آنها خدمت کرده بود و قدرنشناس بودند و چه روحانیونی که بر عکس آموزه‌های امام(ره) عمل می‌کردند.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم اسلام و نظام اسلامی و اهداف شهدا و امام پابرجا بماند، باید رفتار خود را عوض کنیم تا به اهداف بزرگتری که بجز عزت اسلام و رفاه مردم نیست، بیندیشیم.

captcha