بررسی امنیت مسلمانان در نشست مشترک با پلیس آمریکا
کد خبر: 3561696
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

بررسی امنیت مسلمانان در نشست مشترک با پلیس آمریکا

گروه بین‌الملل: برنامه نشست انجمن مسلمانان منطقه «پیوجت ساند» در واشنگتن با پلیس، شامگاه سه‌شنبه، 21 دی با قرائت آیاتی از قرآن کریم پیرامون حفاظت و امنیت بشر آغاز شد.

قرائت قرآن کریم در نشست مسلمانان با پلیس آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «king5»، به دنبال تجربه جرایم ناشی از نفرت توسط برخی از مساجد منطقه «پیوجت ساند»، انجمن مسلمانان بر آن شد تا نشستی را در راستای موضوع محافظت، با پلیس این منطقه برگزار کند.
«محمد قادر»، رئیس انجمن مسلمانان پیوجت ساند در ابتدای این نشست آیاتی از قرآن کریم را در مورد محافظت خداوند از انسان قرائت و تفسیر کرد.
وی با اشاره به آیه 11 سوره مبارکه رعد در مورد حفاظت انسان «لَهُ مُعَقِّباتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ: براى انسان مأمورانى است كه پى در پى، از پيش رو، و از پشت سرش او را از حوادث(غير حتمى) حفظ می‌كنند»، گفت: در دین مبین اسلام شما می‌توانید از خداوند بخواهید تا شما را حفظ کند اما شرط لازم برداشتن گام‌هایی از جانب خود شما است.
قادر با اشاره به حادثه تخریب تابلوی ساختمان انجمن اسلامی توسط افراد ناشناس در 20 دسامبر(سه‌شنبه 30 آذر) افزود: حمله به تابلوی انجمن مسلمانان در واقع حمله به خود مسلمانان و سبک زندگی آنان است.
«محمود بکر»، رئیس جامعه مسلمانان پیوجت ساند گفت: برای احساس امنیت مجبوریم به پلیس اعتماد کنیم.
وی افزود: نشست مشابهی در شهر «بلویو» واشنگتن با نتایج مثبتی برگزار شد که به احساس راحتی مهاجران مسلمان کمک کرد.
«کریستی ویلسون»، رئیس پلیس پیوجت ساند نیز گفت: زمانیکه با مهاجران مسلمان یا گروه‌های مذهبی سرو کار داریم، متوجه می‌شویم که بین اجرای قانون و این گروه‌ها چقدر فاصله وجود دارد و ما باید این فاصله را از بین برده و آن‌ها را تحت پوشش قانون قرار دهیم.
captcha