15 اسفندماه؛ پایان زمان ثبت نام کانال‌های تلگرامی
کد خبر: 3561921
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

15 اسفندماه؛ پایان زمان ثبت نام کانال‌های تلگرامی

گروه شبکه‌های اجتماعی: مدیران کانال‌های تلگرامی که تا کنون موفق به ثبت کانال تلگرامی خود نشده‌اند، فرصتی دوباره برای‌شان تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مدیران کانال‌های تلگرامی که تاکنون موفق به ثبت کانال تلگرامی خود نشده‌اند، تا 15 اسفند ماه سال جاری فرصت دارند تا نسبت به این امر اقدام کنند.

مدیران کانال‌ها می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی Saramad.ir، کانال‌های خود را به ثبت برسانند. همچنین طبق آخرین اطلاعات به‌دست آمده، 11 هزار کانال بالای 5هزار کاربر در کشور وجود دارد که از این تعداد تاکنون بیش از یک هزار و 350 کانال در سامانه شامد ثبت‌نام کرده‌اند.

مصوبه شورای عالی فضای مجازی مربوط به ساماندهی کانال‌های تلگرامی بوده که دارای چند قسمت است که براساس جزییات آن دستگاه‌های اجرایی مختلف باید به طور همزمان اجرای آن را بر عهده بگیرند، در این میان اجرای بندهایی از این مصوبه از جمله ساماندهی، ثبت و رجیستر کانال‌های تلگرامی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است. براساس مصوبه مربوطه و اطلاعاتی که تاکنون به دست ما رسیده، کانال‌های تلگرامی بالای ۵ هزار عضو باید با مراجعه به سامانه‌ای که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این موضوع در نظر گرفته شده، نسبت به ثبت کانال خود اقدام کنند.

همچنین از سال ۱۳۸۵ سامانه‌ای به نام samandehi.ir به منظور ساماندهی سایت‌ها و وبلاگ‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر مبنای اجرای تبصره ماده ۲۱ قانون جرائم رایانه‌ای راه اندازی شد. بر مبنای این تبصره اگر هویت صاحبان وب‌سایت‌ها در کشور شناسایی شوند، سایت آنان به طور مستقیم مشمول قانون فیلترینگ نخواهد شد، بر همین اساس در طول ۱۰ سال گذشته این سامانه به مرجعی برای عملکرد کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تبدیل شد. براساس این مصوبه این سامانه توسعه خواهد یافت.
captcha