ادعای ممنوع‌الکاری برای بازی نکردن در «پایان‌نامه» صحت ندارد
کد خبر: 3562121
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
حامد کلاهداری:

ادعای ممنوع‌الکاری برای بازی نکردن در «پایان‌نامه» صحت ندارد

گروه هنر: کارگردان فیلم «پایان‌نامه» گفت: ادعای هانیه توسلی و امیر آقایی مبنی بر اینکه برای بازی نکردن در «پایان‌نامه» ممنوع‌الکار شده‌اند به هیچ‌وجه حقیقت ندارد.

حامد کلاهداری، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره حواشی که بعد از فیلم «پایان‌نامه» برای وی پیش‌آمد اظهار کرد: متاسفانه بعد از فیلم «پایان‌نامه» حرف‌هایی به دروغ از سوی برخی‌ها مطرح شد که به هیچ‌وجه صحیح نبود. در این میان هیچ‌گاه به من این فرصت داده نشد تا به این دروغ‌ها پاسخ دهم. برای نمونه حرف‌هایی که امیر آقایی (بازیگر سینما و تلویزیون) مطرح کرده، به هیچ‌وجه درست نیست. وی برای اینکه کت روشنفکری به تن کند، حرف‌هایی را مطرح کردند که به هیچ وجه واقعیت نداشت. برای مثال گفته برای بازی نکردن در «پایانامه» وی مدتها ممنوع الکار بوده، درصورتیکه وی حتی یک روز نیز بیکار نبوده است.

وی افزود: گفته فوق برای هانیه توسلی نیز صدق می‌کند، چون وی نیز ادعای ممنوع الکاری کرده درصورتیکه چنین اتفاقی روی نداده است. گواه این ادعا نیز کاملا عیان است، چون هم امیر آقایی و هم هانیه توسلی بعد از «پایان نامه» که در سال 88 ساخته شد، سال 89 فیلم داشتند. نکته دیگر اینکه «پایان نامه» قبل از اینکه به نمایش عمومی در آید سر بریده شد، زیرا قبل از اکران شایع کردند این فیلم برای شمقدری است و فیلم می‌خواهد به نوعی در مقابل مردم بایستد، درصورتی‌که من تنها برای جوانانی که جان خود را از دست داده بودند فیلم ساختم و می‌خواستم حقایق را در «پایان نامه» مطرح کنم. 

این فیلمساز ادامه داد: کسانی که برای فیلم «پایان نامه» چنین حواشی را به وجود آوردند و سبب شدند عده بسیاری که در این فیلم کار کردند برای ادامه راه حرفه‌ایشان دست‌خوش مشکلات عدیده شوند باید فردا روزی جواب‌گو باشند. در این میان من به عنوان کارگردان از همه بیشتر متضرر شدم، به نحویکه چند سال نتوانستم کار کنم تا اخیرا کاری با عنوان «شاباش» از من روی پرده رفته است، البته فیلمی که دلخواهم باشد را به‌زودی جلوی دوربین خواهم برد؛ فیلمی که در آن می‌خواهم به بحث سبک زندگی توجه کنم. 

وی متذکر شد: برای ساخت فیلم «شاباش» نیز من با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کردم. برای مثال بازیگران را توصیه می‌کردند که در فیلم من حضور نداشته باشند! این هجمه‌ها در شرایطی است که من از کودکی در سینما فعالیت کرده‌ام و جزئی از خانواده سینما محسوب می‌شوم پس چگونه است که با من چنین برخوردی صورت می‌گیرد؟ البته امیدوارم در دولت تدبیر و امید دیگر چنین اتفاقی برای فیلمسازان، دیگر روی ندهد. 

وی در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر این که اگر زمان به عقب بازگردد باز هم «پایان‌نامه» خواهد ساخت؟ گفت: من به فیلم «پایان نامه» اعتقاد دارم، اما به روشنی می‌گویم اگر زمان به عقب باز گردد فیلم «پایان‌نامه» را در آن برهه زمانی نخواهم ساخت، اما در سال‌های بعد حتماً این فیلم را جلوی دوربین می‌بردم.

captcha