هیاهو در پی تعطیلی کنسرت و بی‌صدایی در غیرفعال شدن مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3562377
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
حجت‌الاسلام شایق بیان کرد:

هیاهو در پی تعطیلی کنسرت و بی‌صدایی در غیرفعال شدن مؤسسات قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد، ضمن ابراز گلایه از برنامه ششم دولت که در آن اشاره‌ای به فعالیت‌های قرآنی نشده است، گفت: در برابر تعطیلی کنسرت در شهری، همگان برای چرایی آن عزم خود را جزم می‌کنند، اما موسسات قرآنی بدون هیچ صدایی تعطیل می‌شوند.

هیاهو در پی تعطیلی کنسرت و بی‌صدایی در غیرفعال شدن مؤسسات قرآنی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین شایق، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن ابراز گلایه از برنامه ششم دولت که در آن اشاره‌ای به فعالیت‌های قرآنی نشده است، گفت: از حدود دو سال گذشته تاکنون، متأسفانه وضعیت مؤسسات قرآنی و اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی استان‌ها از لحاظ نقدینگی بسیار ضعیف شده است.
تعطیلی مؤسسات به دلیل مشکلات مالی
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه ماه‌های پایانی سال 95 را طی می‌کنیم، از گوشه و کنار کشور، اخبار تعطیلی برخی از مؤسسات را شنیده‌ایم که برخی از اعضای هیئت مدیره مؤسسات به دلیل نبود بودجه و مشکلات مادی که گریبان گیرشان شده است، مجبور به تعطیلی مؤسسات شده‌اند.
شایق با اشاره به اینکه به شخص نمی‌خواهم دولت و یا مسئولان فرهنگی را متهم کنم به اینکه خدایی نکرده، آنها با فعالیت‌های قرآنی هماهنگ نیستند و یا اعتقادی به کار قرآنی و فرهنگی ـ اسلامی ندارند، گفت: هرچند در ذهن ما این موارد خطور پیدا می‌کند، اما فکر می‌کنم، حداقل این است که مسئولان فرهنگی و دولتمردان اعتقادی برای بیمه کردن جامعه با فعالیت قرآنی و مذهبی ندارند و این امر به طور کامل از دو سال گذشته، مشهود است.
فعالیت عاشفانه و خالصانه مؤسسات قرآنی
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد عنوان کرد: مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی چون از دل مردم بلند شده‌اند، عاشقانه و خالصانه فعالیت می‌کنند؛ اگر چه باید از جان و مالشان هزینه کنند تا فعالیت قرآنی بر زمین گذاشته نشود، اما آنچه که مشخص است به سختی این کار صورت می‌گیرد و انجام می‌شود.
وی با اشاره به موجی که درخصوص تعطیلی و یا اجرای برخی از کنسرت‌ها از سوی مجلس و یا دولتمردان و بعضا وزرا و ائمه جماعات از گوشه و کنار شنیده می‌شود، بیان کرد: این موضوع نیز مدتی بحث داغی از سوی برخی از رسانه‌های جمعی و تلویزیون و سایت‌ها بود که در این باره برخی ادعا کردن کار درستی انجام شده و عده‌ زیادی نیز به دنبال چرایی این امر بودند به گونه‌ای که دولت نیز تمام عزمش را برای این موضوع جذب کرده‌ است.
شایق با تأکید بر اینکه در بحث قرآن و تعطیلی برخی از مؤسسات قرآنی هیچ اقدامی از سوی دولتمردان و مسئولان فرهنگی انجام نمی‌شود، عنوان کرد: حال آنکه برپایی دوره‌های مختلف قرآنی به ویژه دوره‌هایی با کیفیت و کمیت نیازمند بودجه است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد تصریح کرد: فردی از جامعه جز بخش مردم نهاد، داد و فریادی در این زمینه نمی‌زنند و متأسفانه در هیچ کجا این صداها شنیده نمی‌شود و حال آنکه از مسئولان فرهنگی، دولت و به مراتب بالاتر از مجلس که برگرفته از نمایندگان مردم است، متأسفانه کوچک‌ترین صدایی نسبت به تعطیلی مؤسسات در نمی‌آید.
اهتمام بیشتر دولت به فعالیت‌های قرآنی
شایق عنوان کرد: ما به عنوان نماینده کوچکی از استان یزد از مسئولان به ویژه دولت و رئیس جمهوری که به عنولان فرد روحانی است، این انتظار را داریم که نسبت به فعالیت‌های قرآنی اهتمام بیشتری داشته باشند و اگر اعتقادمان را نسبت به کار قرآنی بیشتر کنیم و به این موضوع توجه داشته باشیم این امید می‌رود که اگر هزینه در بحث قرآن کنیم این مشکلاتی که هزینه‌‌ها ‌برای دولت و جامعه ایجاد می‌کند، کمتر خواهد بود و این حداقل انتظار است.
تشکل‌های قرآنی ـ مردمی در مظلومیت به سر می‌برند
وی بیان کرد: مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآنی در مظلومیت خاصی به سر می‌برند و داد و قال نمی‌کنند. دولت‌مردان باید به سکوت جامعه قرآنی توجه داشته باشند که این سکوت اعتراض به عملکرد فرهنگی دولت و کم کاری دولت و به تعطیلی کشاندن مؤسسات و خانه‌های قرآنی است که این هشداری برای دولتمردان و اعضای مجلس و مسئولان است که متأسفانه به برنامه‌های قرآنی کشور کم‌توجه هستند.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۵:۱۵
2
0
هر چه قدر سال های قبل بودجه دادن به این اتحادیه (اتحادیه کشوری)کجا رفت و چه شد به جز ء چند مجله که هر روز چاپ می شود وکسی هم استفاده نمی کند اتحادیه موسسات کدام خدمت کرد به جزء گزارش دادن در مجله ها و ماهنامه ها کدام بودجه از سال های قبل به جیب موسسات رفت
کدام موسسه از اتحادیه بودجه دریافت کرد
الان جای گلگی نیست
افرین بر کسی که بودجه اینان را قطع کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۲۲:۱۸
0
0
درست است که اتحادیه کشوری باید زحمت بیشتری بکشد وتوقع ما موسسات از آنها خیلی بیشتر است، اما اینطور نیست که به موسسات فعال کمک وحمایتی نکرده باشند آنهم با همان بودجه محدود وفراوانی موسسات
مخاطب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۱:۴۹
0
0
باید از مؤسسات که به صورت مردمی در زمینه گسترش ترویج قران کمک می‌کنند، حتما حمایت صورت گیرد و نه به گونه ای که مؤسسات، وابسته به بودجه دولتی شوند اما باید حمایت شوند و متأسفم که به کنسرتها و یا سایر امور جانبی و فرهنگی بیشتر از قرآن بها می دهند و حال آنکه همه چیز ما ار قرآن است
غلامعلی دمساز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۰:۵۴
0
0
Damsaz:
سلام دوستان
از قدیم گفته اند
احترام امامزاده به متولی است
اتحادیه عملکرد خوبی داشته بی انصافی است که خدماتشان را نادیده بگیریم
اتحادیه تشکل های قرآن و عترت نسبت به اتحادیه موسسات و خانه های قرآن بسیار بهتر و شفاف عمل کرد
بپرسید ۲ میلیارد تومان بودجه ی موسسات را اتحادیه موسسات وابسته به سازمان تبلیغات چکار کرد
الان هم برخی اعضای آن به ظاهر استعفا داده اند ولی در حقیقت فرار کرده اند تا پاسخگو نباشند
متولی وقتی اشکال دارد چه جای احترام از دیگران دارید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۱:۱۹
0
0
چقدر قشنگ، مؤمنانه و صادقانه گفتند : به شخص نمی‌خواهم دولت و یا مسئولان فرهنگی را متهم کنم به اینکه خدایی نکرده، آنها با فعالیت‌های قرآنی هماهنگ نیستند و یا اعتقادی به کار قرآنی و فرهنگی ـ اسلامی ندارند، هرچند در ذهن ما این موارد خطور پیدا می‌کند، اما فکر می‌کنم، حداقل این است که مسئولان فرهنگی و دولتمردان اعتقادی برای بیمه کردن جامعه با فعالیت قرآنی و مذهبی ندارند و این امر به طور کامل از دو سال گذشته، مشهود است........... بیمه کردن عرق و دلبستگی قلبی میخواد و کشش باطنی و احساس مسئولیت ایمانی که امیدوارم این توفیق رو پیدا کنیم که مسئولین و خادمین مملکتمون از مردمانی از جامعه مون باشند که این ویژگی ها رو بیشتر داشته باشند
captcha