آموزش قرائت سیاح‌گرجی آغاز شد + صوت و عکس
کد خبر: 3562625
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
از شب گذشته در مسجد بینایی تهران؛

آموزش قرائت سیاح‌گرجی آغاز شد + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: افتتاحیه جلسه آموزش قرآن با رویکرد تدریس در زمینه‌های تجوید و صوت و لحن توسط سیاح‌گرجی، پیشکسوت و قاری بین‌المللی در مسجد بینایی واقع در خیابان تختی تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، افتتاحیه جلسه آموزش قرآن کریم با رویکرد تدریس در زمینه‌های تجوید، صوت و لحن توسط علی سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی قرآن، شب گذشته، ۲۵ دی‌ماه در مسجد بینایی واقع در خیابان مولوی، پائین‌تر از میدان محمدیه، روبروی خیابان تختی، کوچه شهید دولت‌آبادی با حضور جمعی از جوانان و نوجوانان و قاریان ممتاز و بین المللی برگزار شد.

افتتاحیه جلسه علی سیاح گرجی برگزار شد+صوت وعکس

در ابتدای این جلسه، علی سیاح‌گرجی، ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، همچنین تشکر از امام جماعت مسجد بینایی، حجت‌الاسلام شیشه‌گر و خادمین این جلسه قرآن به تشریح برنامه‌ها و اهداف این جلسه آموزشی پرداخت. سیاح گرجی با استناد به حدیث امام علی(ع) در رابطه با تعریف ترتیل «الترتیل تجوید الحروف و معرفة الوقوف» به بیان اهمیت تجوید و کاربرد آن در نمازهای یومیه پرداخت و یکی از اهداف این جلسه را اصلاح حمد و سوره‌های نمازگزاران و اعضای جلسه نیز شمرد.

افتتاحیه جلسه علی سیاح گرجی برگزار شد+صوت وعکس

سپس، سیاح‌گرجی از مسعود سیاف‌زاده، قاری و حافظ ممتاز کشوری، دعوت کرد تا حسن مطلع این جلسه قرآن کریم باشد. سیاف‌زاده، آیاتی از سوره مبارکه نساء را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. در ادامه شاگردان علی سیاح‌گرجی در جلسات سال‌های قبل به تلاوت ترتیل و تحقیق پرداختند و خاطرات آن جلسات صمیمی تداعی شد.

از جمله نکات جالب این جلسه قرآن، حضور فرزندان علی سیاح‌گرجی در این جلسه بود که در بهتر برگزار شدن این مراسم نقش ویژه‌ای داشتند.

افتتاحیه جلسه علی سیاح گرجی برگزار شد+صوت وعکس

سیدمحمد کرمانی، قاری ممتاز، میهمان دیگر این جلسه صمیمی بود که با وجود کسالت سرماخوردگی، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و مورد تشویق علی سیاح‌گرجی و حاضران در جلسه قرار گرفت.

حسن ختام این جلسه قرآن صمیمی تلاوت مسعود سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی بود که آیاتی از سوره مبارکه بلد را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

افتتاحیه جلسه علی سیاح گرجی برگزار شد+صوت وعکس

یادآور می‌شود، جلسه آموزشی علی سیاح گرجی، شنبه‌ها پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد بینایی واقع در خیابان مولوی، پائین‌تر از میدان محمدیه، روبروی خیابان تختی، کوچه شهید دولت‌آبادی برگزار می‌شود. همچنین، این پیشکسوت قرآنی سال‌های گذشته در حسینیه علی بن موسی الرضا(ع) و مسجد امام علی بن ابی طالب(ع)، جلسات قرآن اداره کرده است.

 در ادامه تلاوت سیدمحمدکرمانی و مسعود سیاف‌زاده ارائه می‌شود.

سیدمحمدکرمانی

کد

دریافت

مسعود سیاف‌زاده

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha