نبود حساب بانکی دلیل ‌عدم دریافت بودجه قرآنی 95
کد خبر: 3562689
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

نبود حساب بانکی دلیل ‌عدم دریافت بودجه قرآنی 95

گروه فعالیت‌های قرآنی: در حالی که در روزهای گذشته خبر از راه‌اندازی صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی داده و اعلام شد با شکل‌گیری تمامی ارکان این صندوق و اصلاح اساس‌نامه، ‌صندوق راه‌اندازی شده است، اما خبرهای جدید حاکی از آن است که واریز بودجه قرآنی سال 95 معطل افتتاح حساب برای صندوق است.

محمدمهدی عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون تبلیغی و ترویجی شورای توسعه فرهنگ قرآنی،‌در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد سرنوشت صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی گفت:‌ این صندوق در حال حاضر هیچ حسابی ندارد و براساس روند قانونی کار، تا حسابی وجود نداشته باشد، هیچ مبلغی واریز نخواهد شد.
وی افزود: تمام فعالیت‌هایی که در زمینه صندوق صورت گرفته است، این است که ارکان صندوق راه‌اندازی شده است، اما هنوز هیچ حسابی برای آن در نظر گرفته نشده است. اساس‌نامه صندوق در سال 91 تهیه شد و اصلاحات آن نیز مربوط به امسال است.
عزیززاده تصریح کرد: شورا در همین راستا، مهرماه تشکیل جلسه داده است و رئیس کمیته‌ها مدیران امور مالی و بازرسان و ... انتخاب شده‌اند به این معنا که ارکان صندوق نهایی شده و اصلاحیات اساس‌نامه هم در روزنامه رسمی درج و ابلاغ شده است.
رئیس دبیرخانه کمیسیون تبلیغی و ترویجی شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: تخصیص اعتبارات توسط خزانه صادر شده است،‌ یعنی از ابلاغ اعتبار 50 میلیاردی اولیه برگه ترخیص 25 میلیارد تومان صادر شده است اما چون حسابی وجود ندارد بودجه واریز نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که از خزانه خارج می‌شود، فقط به حساب‌های رسمی دولتی واریز می‌شود، این حساب‌ها به حساب‌های خزانه معروف است،‌ یعنی افراد نمی‌توانند به اسم صندوق مشارکت حساب شخصی باز کنند و بودجه را دریافت کنند.
عزیززاده در مورد اینکه سال‌های گذشته در حالی که حساب صندوق وجود نداشته است، اما بودجه دریافت شده است، نیز گفت: تفاوت بودجه امسال با سال‌های گذشته این است که در قانون بودجه نوشته شده است بودجه از طریق صندوق واریز شود، اما در سال‌های گذشته در قانون بودجه نوشته شده بود که بودجه ذیل ردیف شورای عالی واریز شود که شورا دریافت و تقسیم می‌کرد.
سال 95 نوشته شده است این مبلغ از طریق صندوق مشارکت باید تخصیص پیدا کند، این عبارت «از طریق» باعث شده است تا تنها از طریق صندوق واریز شود.
‌یادآور می‌شود اوایل مهرماه امسال بود که از سوی مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعلام شد که طی روزهای آینده شماره حساب صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی به خزانه اعلام می‌شود تا بودجه قرآنی سال 95 به آن واریز شود، حال اما با گذشت نزدیک به چهارماه از آن تاریخ، خبر می‌رسد که هنوز حسابی به خزانه برای واریز حداقل 25 میلیارد تومان بودجه قرآنی اعلام نشده است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فریدونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۴:۱۱
0
0
سلام حساب خزانه را که به وزارت اقتصاد اعلام نمیکنند وزارت اقتصاد خودش حساب باز میکند. صاحبان امضای صندوق یعنی امضای آقای محمدی رئیس صندوق آقای داودآبادی رئیس کمیته تخصیص و آقای هاشمی مدیر مالی باید از سوی رئیس شورا به وزارت اقتصاد معرفی شود تا حساب خزانه باز شود.
captcha