دانشگاه مذاهب اسلامی؛ سند عینیت‌یافته نظام در دوری از تعصب مذهبی
کد خبر: 3562850
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
پیام احمد مبلغی/

دانشگاه مذاهب اسلامی؛ سند عینیت‌یافته نظام در دوری از تعصب مذهبی

گروه دانشگاه: احمد مبلغی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان دوره مسئولیت خود در پیامی دانشگاه مذاهب اسلامی را سند عینیت‌یافته نظام در دوری از تعصب مذهبی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان دوره چهارساله مسئولیت خود در دانشگاه مذاهب اسلامی با انتشار پیامی دانشگاه مذاهب اسلامی را سند عینیت‌یافته نظام در دوری از تعصب مذهبی دانست. متن کامل پیام را در ادامه می‌خوانید.
بسم الله الرحمن الرحیم
با لحاظ پایان پذیرفتن دوره چهارساله مسئولیتم در دانشگاه مذاهب اسلامی و  آماده شدن برای حضوری متمرکزتر در قم، نکاتی را در خصوص این دانشگاه ارائه می‌کنم:
1- دانشگاه مذاهب اسلامی نشانه صدق انقلاب اسلامی در رویکرد به هم‌گرایی اسلامی و سند عینیت یافته نظام جمهوری اسلامی در دوری از  تعصب مذهبی است.
۲- در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی که از تحلیل کلمات معظم‌له استفاده می‌شود، دانشگاه مذاهب، جایگاهی دارد که دارای قابلیت لازم برای  تبدیل شدن به جریانی علمی، سالم و وحدت‌گرا در سطح جهان اسلام، دارای توان ایجاد تمرین برای زیستن اتباع مذاهب در کنار یکدیگر، دارای رسالت پی‌گیری توسعه و تعمیق روش مقارنه در محیط دانش‌های اسلامی به منظور  تقویت تحمل و تبادل علمی بین مذاهب است.
3- دانشجویان این دانشگاه، مجموعه ای مومن به وحدت اسلامی هستند که در صورت ارتقای سطح و دامنه دانشگاه، بستر ارتقای نقش دانشی و اجتماعی آنان فراهم می آید.
captcha