افراط‌گرایان تروریست ارتباطی با اسلام ندارند
کد خبر: 3562856
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
مفتی تاتارستان:

افراط‌گرایان تروریست ارتباطی با اسلام ندارند

گروه بین‌الملل: «کامل سمیع‌اللین»، مفتی جمهوری تاتارستان تأکید کرد: داعش و دیگر گروه‌های مسلح و افراط‌گرایی که در سوریه علیه دولت قانونی این کشور می‌جنگند، هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.


گروه‌های تندرو و تروریستی ارتباطی با اسلام ندارند / در حال تکمیل
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «کامل سمیع‌اللین»، مفتی جمهوری تاتارستان(از جمهوری‌های خودمختار روسیه) روسیه طی سخنانی در خصوص سوء استفاده گروه‌های مسلح و افراطی از نام دین اسلام در سوریه، گفت: مسلمانان، تروریست‌ها را نه به عنوان حامیان اسلام، بلکه به عنوان کسانی می‌دانند که بذر نفاق و اختلاف را در میان امت اسلام پاشیده‌اند.
وی تصریح کرد: همه مسلمانان جهان موضع کاملا مشخصی نسبت به تروریست‌ها دارند. همانطور که همه جهان اسلام از داعش بیزاری می‌جوید. ما نیز به عنوان مسلمانان روسیه، اولین کسانی هستیم که اقدامات داعش را محکوم کرده‌ایم. هم اکنون نیز تلاش ما بر این است که اطلاعاتی کامل و جامع در اختیار جوانان مسلمان قرار دهیم.

مفتی تاتارستان در بخشی از سخنان خود نیز ضمن اشاره به برگزاری احتمالی یک کنفرانس اسلامی در «قازان» پایتخت این جمهوری، گفت: این کنفرانس، احتمالا در ماه فوریه سال جاری میلادی(بهمن‌ماه) برگزار می‌شود.
وی افزود: برای شرکت علمای مسلمان از روسیه، آسیای مرکزی و خاورمیانه در این کنفرانس برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است و در آن موضوع بحران سوریه و فعالیت تروریست‌هایی که نقاب مسلمان به صورت خود زده‌اند، بررسی خواهد شد.
captcha