نیروهای انقلابی از تفرقه بپرهیزند/ اهمیت حفظ وحدت در آستانه انتخابات
کد خبر: 3562928
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
آیت‌الله دستغیب:

نیروهای انقلابی از تفرقه بپرهیزند/ اهمیت حفظ وحدت در آستانه انتخابات

گروه سياست و اقتصاد: نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه مقام معظم رهبری از اختلافات و حاشیه‌ها رنج می‌برندف گفت: در آستانه انتخابات باید با یكدیگر متحد شویم و نیروی انقلابی نیز باید از تشتت و تفرقه بپرهیزند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب،‌ تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 26 دی‌ماه در جمع اعضای جامعه روحانیت مبارز و جمعی از فعالان سیاسی و مبارزاتی دوران انقلاب شیراز، اهمیت موضوع وحدت را یادآور شد و گفت: در زمان حیات امام خمینی(ره) تفرقه بین نیروهای انقلاب وجود آن مرد سراسر ایمان و استحکام را می‌آزرد در حالی كه ایشان در مواجهه با بزرگ‌ترین مصائب عالم خم بر ابرویشان نمی‌آورد.
وی ادامه داد: امروز نیز مقام معظم رهبری از این اختلافات و حاشیه‌ها رنج می‌برند و خون دل می‌خورند كه چرا برخی از افراد این مسائل را درك نمی‌كنند و بر تنور تفرقه می‌دمند.
آیت‌الله دستغیب با اشاره به نزدیك بودن ایام انتخابات گفت: در این ایام باید با یكدیگر متحد شویم و همدیگر را در محافل مختلف ملاقات كنیم و هیچكس هم در این زمینه نباید عذری بیاورد، بلكه باید صله رحم انقلابیون و مبارزان انقلابی برقرار باشد ضمن اینكه نیروی انقلابی نیز باید از تشتت و تفرقه بپرهیزند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن یادآوری خاطرات مبارزات سیاسی قبل از انقلاب در این كلان‌شهر گفت: مساجد و مراكز متعددی در شهر مقدس شیراز در آن دوران به عنوان كانون تجمع و هدایت نیروهای انقلابی فعالیت می‌كردند.
وی، مرحوم رجبعلی طاهری، شهید آیت‌الله دستغیب، حجت‌الاسلام سیدمنیرالدین حسینی‌الهاشمی، حجت‌الاسلام انصاری دارای، مرحوم سبحانی، عبدالرسول سودبخش، شعرا، آیت‌الله حائری شیرازی، آیت‌الله ایمانی و غیره را از جمله شخصیت‌هایی برشمرد كه در آن دوران فعالیت‌های مبارزات سیاسی داشتند.
آیت‌الله دستغیب با تأكید بر اینكه باید خاطرات این مبارزان انقلابی در كتب و مستندات جمع‌آوری و به نسل آینده منتقل شود، گفت: البته كسانی كه در غربت اسلام برای حفظ این دین آسمانی مبارزه كرده و دین خدا را یاری دادند دارای مراتب بالایی هستند و با كسانی كه در غیر از این شرایط جهاد كرده‌اند، قابل مقایسه نیستند اما در هر صورت خداوند به تمام كسانی كه دین خدا را یاری دهند، یاری خواهد رساند و این وعده الهی در قرآن كریم است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: البته اعمال افراد در هنگام و شرایط آرامش نیز ارزشمند است اما كسانی كه فرصت را مغتنم شمرده و در مواقع حساس به یاری دین خدا بشتابند در شمار سابقون هستند و چنان چیزی هم ما در طول تاریخ اسلام داریم و در انقلاب نیز برخی وقتی انقلاب پیروز شد گفتند كه كاش در این راه گام نهاده بودند.
وی با یادآوری فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر اینكه صاحبان اصلی این انقلاب مردم هستند، گفت: همچنین می‌توان این نكته را بیان كرد كه انقلابیون سابق صاحبان و پیش‌برندگان اصلی نهضت انقلاب اسلامی هستند ضمن اینكه نمی‌توان گفت كه دیگران نباید باشند خیر، باید همگان حضور داشته باشد.
آیت‌الله دستغیب تأكید كرد: در هر بحث و موردی درباره انقلاب اسلامی ضرورت دارد كه انقلابیون اصلی هم حاضر و هم پای كار باشند و از این امانت بزرگ الهی محافظت كنند.
وی در ادامه در پاسخ به درخواست یكی از مبارزات دوران انقلاب اسلامی مبنی بر اینكه آستان مقدس شاهچراغ(ع) به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی جنوب كشور فعالیت كند، گفت: این آستان مقدس آمادگی دارد تا تمام روحانیان مبارز و انقلابی و مجاهدان دفاع مقدس و به ویژه كسانی كه در فتنه 88 به موقع وارد عمل شدند، در امور خود مشاركت دهد و از مشورت‌های آنان بهره جوید.
آیت‌الله دستغیب با تأكید بر اینكه این افراد بی تردید مقدم در شئون هستند و برای جزء به جزء مسائل فرهنگی و هر آنچه که در توانشان باشد باید مشارکت کنند، گفت: تمام این افراد اگر در این زمینه پیشنهاد و یا راهكاری دارند می‌توانند به ما ارائه دهد.
captcha