برگزیدگان پانزدهمین آیین حامیان نسخ خطی معرفی شدند
کد خبر: 3563035
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

برگزیدگان پانزدهمین آیین حامیان نسخ خطی معرفی شدند

گروه ادب: پانزدهمین دوره آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی در کتابخانه ملی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پانزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی دقایقی پیش با حضور مسئولان فرهنگی، سفیر افغانستان در ایران،رایزن فرهنگی افغانستان در ایران و نسخه‌پژوهان و پیشکسوتان حوزه نسخ خطی در کتابخانه ملی آغاز به کار کرد.

در این همایش از برگزیدگان و شایستگان تقدیر در بخش‌های گوناگون تجلیل شد. عناوین برگزیدگان تا به این لحظه عبارتند از:

در بخش فهرست‌نویسی از میان 21 اثر ارسال شده به دبیرخانه 5 اثر به مرحله دوم راه یافتند و از میان آنها یک اثر با عنوان «فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران جلد 21» اثر پریسا کرم‌رضایی برگزیده شد. در بخش چاپ عکسی از میان 26 اثر ارسال شده یک اثر با عنوان «صحیفه سجادیه» اثر محمدحسین حکیم برگزیده شناخته شد و در بخش دین از میان 32 اثر «ضیاءالشهاب» جویا جهانبخش، حسن عاطفی و عباس بهنیا به عنوان برگزیده تجلیل خواهند شد.

در بخش فلسفه از میان 20 اثر ارسال شده «مطالع الانوار» ابوالقاسم رحمانی به عنوان شایسته تقدیر، در بخش ادبیات از میان 72 اثر ارسال شده «تذکره خزانه عامره» به عنوان برگزیده، در بخش تاریخ از میان 34 اثر ارسال شده «سمط العلی» مریم میرشمسی اثر شایسته تقدیر، در بخش اسناد از میان 5 اثر ارسال شده «مکاتبات و یادداشت‌های انجمن ایالتی تبریز» به عنوان برگزیده و در بخش علوم و فنون از میان 49 اثر ارسال شده «کامل التعبیر» به کوش مختار کمیلی به عنوان برگزیده انتخاب و تجلیل شد.

بنابر این گزارش، از «رضا مختاری»، مدیر موسسه کتابشناسی شیعه به عنوان ناشر شایسته تقدیر و «محمدرضا انتظاری» به عنوان پیشکسوت مدیریت حوزه نسخ خطی، فریبا حری کتابدار شایسته تقدیر، نورالدین حسین سنابادی مرکت‌کار شایسته تقدیر، نصراله توکلی نیشابوری اهداگر قرآن به خط میرزا احمد نیریزی و سیمین صیدیه به عنوان فراهم‌آورنده شایسته تقدیر تجلیل شد.
captcha