دانشگاه علوم و معارف قرآن می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد
کد خبر: 3563169
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف:

دانشگاه علوم و معارف قرآن می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد

گروه دانشگاه: یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن اظهار کرد: این دانشگاه می‌تواند مهم و سرنوشت‌ساز باشد، چرا که قرآن افضل کل شی هست. کم‌کاری‌هایی می‌شود و در این دانشگاه اعضای هیئت علمی تقریبا نقشی ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، دانشکده علوم و معارف قرآن یکی از چند دانشگاه قرآنی کشور است که با قدمتی بیش از بیست سال اهتمام به امر آموزش معارف قرآن کریم به دانشجویان دارد. به دنبال گزارش‌هایی که پیش از این در خبرگزاری ایکنا منتشر شده است، برخی اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه در ارتباطی که با ایکنا برقرار کردند، نکاتی را در ارتباط با این دانشگاه و مسائل آن، عنوان کردند. در ادامه دیدگاه‌های یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه را می‌خوانید. لازم به یادآوری است که بنا به درخواست این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن، گفت وگوی وی بدون نام منتشر می شود.

این عضو هیئت علمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: ارتقای دانشکده به دانشگاه علوم و معارف قرآن چندسالی است معلق مانده و من خبری شنیده‌ام که البته نمیدانم موثق است یا نه و آن این‌که شورای انقلاب فرهنگی اساس‌نامه ارتقای این دانشکده را تصویب کرده که یک سری از مشکلات اعضا ناشی از این امر است.

وی در مورد اهمیت توجه به این دانشگاه گفت: در این حد می‌توانم بگویم که این‌جا  دانشگاهی است که می‌تواند بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برای کشور باشد. به هرحال قدمت این دانشگاه به حدود بیست و چندسال پیش برمی‌گردد و متاسفانه در همین دانشگاهی که می‌تواند مکانی برای تربیت نیروهای کارآمد برای جامعه باشد، مشکلات و مسائل عدیده‌ای وجود دارد و در این‌زمینه کم‌کاری‌هایی نیز می‌شود و همکاری با این دانشگاه بسیار ضعیف است، حال باید بررسی شود کم‌کاری‌ها از سوی خود دانشگاه است و یا از سمت وزارت علوم که من این را نمی‌دانم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن افزود: باید به این دانشگاه بیش از این‌ها رسیدگی شود. الان در حد دانشگاه‌های معمولی است که در رشته‌های دیگر هم دانشجو می‌پذیرند. اما این‌جا محل آموزش معارف قرآن است، قرآن هم افضل کل شی هست و اگر این‌طور است و به این امر باور داریم باید این دانشگاه به جایی برسد که نیروی داخلی تربیت کند، و حتی افرادی که بتوانند خارج از مرزها به تبلیغ اسلام و معارف قرآن بپردازند؛ یعنی کشورها و کسانی که منتظر یک مبلغ و یا یک کارشناس قرآنی هستند که آن‌ها را راهنمایی کنند. این دانشگاه باید خیلی فراتر از این‌ها باشد و همه باید با یک دید و جایگاه خیلی بالا به آن نگاه کنند. این مسائل و مشکلاتی که مطرح است، ارزش و جایگاه این دانشگاه را پایین می‌آورد.

وی در خصوص نقش اعضای هیئت علمی در مدیریت این دانشگاه نیز گفت: اینکه اعضای هیئت علمی در مدیریت این دانشگاه نقش کمی دارند، تا اندازه‌ای بله؛ همین‌گونه است و نقش اعضای هیئت علمی در مدیریت این دانشگاه ضعیف است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۱۹:۵۵
1
0
اين عضو هيئت علمی محترم اسم نداشت!؟
captcha