تمدید زمان ثبت نام جشنواره قرآن وزارت بهداشت
کد خبر: 3563205
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
همتی خبر داد:

تمدید زمان ثبت نام جشنواره قرآن وزارت بهداشت

گروه مسابقات: رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از تمدید زمان ثبت نام برای حضوردر بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت خبر داد و گفت: همچنین زمان برگزاری آزمون بخش کتبی نیز تغییر کرده است.

حسین همتی، رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به تمدید ثبت نام برای حضور در بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور،‌ گفت: تا قبل از این زمان، ثبت نام برای حضور در این جشنواره تا نیمه‌های دی‌ماه در نظر گرفته شده بود.
وی با اشاره به اینکه زمان ثبت نام برای حضور در این جشنواره تا روز پنجم اسفندماه تمدید شده است، افزود: بر همین اساس زمان ثبت نام برای حضور در مرحله دانشگاهی این جشنواره که اسفندماه آغاز می‌شود و براساس زمانبندی اعلام شده توسط خود دانشگاه‌ها ادامه می‌یابد، تا روز پنجم اسفندماه ادامه خواهد داشت.
همتی در ادامه به تمدید آزمون بخش معارف اسلامی و سیره معصومین اشاره و بیان کرد: تا پیش از این قرار بود تا آزمون‌های این بخش در روز دوم اسفندماه برگزار شود که بنا به دلایلی به روز 15 اسفندماه منتقل شده است.
رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در مورد دلایل تمدید زمان در این دوره از جشنواره خاطرنشان کرد: بخشی از دلایل تمدیدی زمان ثبت‌ نام به خاطر درخواست‌های خود دانشگاه و بخش دیگری نیز به دلیل همزمانی آزمون‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی با زمان برگزاری آزمون کتبی بود که نهایتاً ما را به این نتیجه رساند که هم زمان ثبت نام را تمدید کنیم و هم اینکه زمان برگزاری آزمون بخش کتبی را تغییر دهیم.
وی در ادامه اظهار کرد: همچنین با تغییرات و تمدید‌هایی که صورت گرفته است، شرایط برای حضور دانشجویانی که در نیمه سال دوم دانشجو شده‌اند مهیا خواهد شد و در این دوره شاهد حضور دانشجویان ورودی نیمه سال دوم نیز خواهیم بود.
یادآور می‌شود، بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی کشور در سه بخش کارکنان، اساتید و دانشجویان برگزار می‌شود. این مسابقات در بخش‌های و رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.
بخش آوایی این مسابقات شامل؛ حفظ سوره حدید با ترجمه، حفظ یک جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، نغمات آئینی شامل؛ اذان، تواشیح، ترجمه‌خوانی، دعا و مناجات‌خوانی، بخش معارف قرآنی و سیره معصومین(ع) شامل؛ آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه‌ سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع) و احکام، پرسمان قرآنی، بخش کتابخوانی شامل؛ بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب، بخش پژوهشی شامل؛ مقاله‌نویسی، طرح پژوهشی، ترجمه و تألیف کتاب، بخش فناوری شامل؛‌ تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن و کانال شبکه‌های مجازی، بخش ادبی شامل؛‌ شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی، بخش هنری شامل؛‌ خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرّق و منبّت و طراحی پوستر، بخش نشریات شامل؛‌ آثار(مصاحبه، گزارش، مقاله دینی و قرآنی، طرح روی جلد، گرافیک و صفحه‌آرایی) و نشریات است.   
علاقه‌مندان جهت حضور در بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت مراجعه کلیک کنند. 
captcha