جامعه نیازمند تبیین مسائل اخلاقی است/ ضرورت پرداختن به رزق حلال و صبر
کد خبر: 3563497
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
صلاحی:

جامعه نیازمند تبیین مسائل اخلاقی است/ ضرورت پرداختن به رزق حلال و صبر

گروه جامعه: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه امروز در جامعه مسئله رزق حلال را تبلیغ می‌کنیم اما تبیین نمی‌کنیم، گفت: در هیچ یک از ادیان الهی به اندازه اسلام به صبر تاکید نشده، با این وجود مسلمانان کمتر از سایر ادیان به صبر عمل می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، اختتامیه نخستین جشنواره «فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی»، که عصر دوشنبه 27دی، با حضور استادان و هنرمندان برتر از جمله غلامحسین افجه‎ای، علی تن، میکائیل شهرستانی، سید مسعود شجاعی طباطبایی، محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران و حجت الاسلام ناصری‌پور، معاون فرهنگی این سازمان در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌‏های اجتماعی برگزار شد.

صلاحی در ابتدای این مراسم با اشاره به عملکرد فرهنگسرای رسانه و خدمات ارزنده آن گفت: فرهنگسرای رسانه به یک پایگاه برای اصحاب رسانه تبدیل شده است. شبکه‌های اجتماعی امروز یک واقعیت مهم در زندگی است و همه مردم حداقل دو ساعت در روز برای آن وقت می‌گذارند.
وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی به جزئی حقیقی از زندگی امروز تبدیل شده است، افزود: اگر امروز کسی از این فضا بد استفاده کند، دارای مشکل جدی می شود. شبکه‌های اجتماعی ابزار هستند و باید خوب از آن استفاده کرد. در نتیجه با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتیم اینجا فرهنگسرای شبکه‌های اجتماعی هم باشد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: در نخستین جشنواره «فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی» بنا شد از موضوعاتی شروع کنیم که کمتر به آن پرداخته شده است؛ به موضوعاتی همچون رزق حلال که تبلیغ می‌شد، اما تبیین نمی‌شد، رسیدیم. امروز بیان مهم‌تر از تبلیغ است. رزق حلال پایه بهشت رفتن است و امام حسین(ع) در روز عاشورا به عمر سعد گفت که شقاوت شما برای کشتن من به این خاطر است که شکم‌هایتان از حرام پر شده است؛ پس اگر یک نخ از مال حرام به لباس انسان باشد، عبادت و مسلمانیش را قبول نمی‌کنند.

صلاحی با بیان اینکه در هیچ یک از ادیان الهی به اندازه اسلام به صبر تاکید نشده، عنوان کرد: با این وجود اینکه ما مسلمان هستیم اما پیروان سایر ادیان بیشتر از ما به صبر عمل می‌کنند. با یک تصادف جزئی و ساده هر دو طرف عصبانی می‌شوند و ناسزا می‌‏گویند. خسارت با پرداخت بیمه حل می‌شود، اما فحش که می‌دهی تا قیامت گرفتار خواهی بود.

وی گفت: موضوعاتی که در این جشنواره به آنها پرداخته شد، موضوعاتی دینی، انسانی و اخلاقی بود که پذیرش آن برای مردم آسان است. این موضوعات مسائلی است که جامعه در حال مواجه با آنان است که باید همه در این مسیر وارد شوند تا بتوانیم فرهنگ اسلامی را تبیین کنیم.
captcha