تهران مظلوم‌ترین شهر در حوزه فرهنگ است
کد خبر: 3563499
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
ناصری‎پور:

تهران مظلوم‌ترین شهر در حوزه فرهنگ است

گروه جامعه: معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری با بیان اینکه امروز تهران مظلوم‌ترین شهر در حوزه فرهنگ است گفت: باید برای حل مسائل فرهنگی تهران تلاش زیادی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره «فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی»، که عصر دوشنبه 27دی، با حضور استادان و هنرمندان برتر برگزار شد، اظهار کرد: تهران، شهری متشکل از ۹ میلیون و ۱۸ خرده‌فرهنگ است که با هم پیوند ندارند. گاهی در بعضی مناسبات فرهنگی تضادها یک نوع تلقی ضدفرهنگ به وجود می‌آورد. امروز تهران مظلوم‌ترین شهر در حوزه فرهنگ است و هر اتفاقی که در کره زمین می‌افتد به نوعی به شهر تهران و شهروندان تهرانی مربوط است، اما توجه لازم به تهران نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های فرهنگی فعال در شهر تهران گرفتار روزمرگی شده‌اند، افزود: این در حالی است که باید برای حل مسائل فرهنگی تهران تلاش زیادی کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری ادامه داد: رزق حلال که یکی از موضوعات جشنواره «فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی» بود، اهمیت بالایی دارد، چراکه رزق حلال از تحکیم خانواده تا نسل و بحث‌های تعالی این موضوع کارکرد دارد.

ناصری پور با بیان اینکه تاکنون 272 هزار ۷۹۳ نفر از مردم تهران در حوزه رزق حلال تحت آموزش سازمان فرهنگی هنری قرار گرفته‌اند، تصریح کرر: بیش از ۹ هزار نفر از خدمات مراکز مشاوره سازمان فرهنگی هنری استفاده کرده‌اند، مراکزی که چندی پیش در ۲۲ منطقه افتتاح شده‌اند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به موضوع سلامت گفت: یکی از برنامه‌‏های سازمان در حوزه تغذیه سالم بود، در این برنامه در حال بررسی این موضوع هستیم که ببینم چرا و چگونه شد که فرهنگ غذایی مردم به فست فود رسید. در دهه ۶۰ مصرف خانواده‌ها باعث قوام کشاورزی کشور می‌شد و ایران در سال ۶۴ در بیماری‌هایی مانند قند خون، چربی و... رتبه‌های ۶۰ به پایین داشته، اما در اواخر دهه ۸۰ کشور ما جزو پنج کشور اول دنیا شده است.

وی ادامه داد: موضوع دیگر ما صبر است که آن هم، مفتاح فرج است و به آن اعتقاد داریم. در باب انصاف نیز احادیث و روایات زیادی داریم. امروز رواج بی‌عفتی کلامی در خانواده‌ها، اداره‌ها و... به نبود انصاف بر می‌گردد.

ناصری پور با تاکید بر اینکه برای سال بعد این جشنواره با همین موضوعات برگزار می‌شود، گفت: قرار بر این شد که دبیرخانه جشنواره در فرهنگسرای رسانه تأسیس شود و هر سال این جشنواره را داشته باشیم. همچنین دو هفته پیش جشنواره حضرت عبدالعظیم (ع) در حرم این امامزاده کلید خورد که از هنرمندان تقاضا دارم نشست‌هایی در این مورد داشته باشند تا بتوانیم این جشنواره را درشان شخصیت حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار کنیم. 

captcha