ثبت بیش از 2000 کانال تلگرام/ ثبت سامانه محدودیت نیست
کد خبر: 3563565
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

ثبت بیش از 2000 کانال تلگرام/ ثبت سامانه محدودیت نیست

گروه شبکه‌های اجتماعی: براساس اعلام روابط عمومی مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا کنون بیش از دو هزار کانال تلگرام در سامانه به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، براساس اعلام روابط عمومی مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا کنون بیش از دو هزار کانال در سامانه ثبت نام کانال‌های تلگرامی به ثبت رسیده‌اند و زمان برای پایان ثبت نام همچنان باقی است و مدیران گروه‌های کانال‌های تلگرامی تا 10 روز آینده هم فرصت دارند تا در صورت عدم ثبت نام نسبت به این کار اقدام کنند.

براساس اعلامیه مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت کانال‌های تلگرام در سامانه به معنای محدودیت نیست و هدف تنها ساماندهی و تعامل مؤثر اعضا با یکدیگر است که این امر می‌تواند به نفع اعضای کانال‌ها باشد.

ثبت کانال‌های تلگرامی در سامانه به نوعی احراز هویت و شناسنامه فرهنگی است و این ثبت در ردیف نشان شامد(شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال) قرار می‌گیرد.

در واقع این اقدام مجوز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فعالان فضای مجازی است و نباید تصوری خارج از این موضوع برای مدیران و اعضای کانال‌های تلگرامی ایجاد شود.
captcha