بهترین مربیان حجاب خانواده‌ها هستند
کد خبر: 3563743
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

بهترین مربیان حجاب خانواده‌ها هستند

گروه معارف: مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌های خراسان‌شمالی گفت: بهترین مربی فرزندان در مرحله نخست جهت آموزش و تربیت فرزندان که حجاب بخشی از آن است، خانواده‌ها هستند.

حجت‌الاسلام عقیل فرزانه، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌های خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی اظهار کرد: جام وجودی فرزندان از معارف لبریز نشده و نیاز به آموزش و تربیت احساس می‌شود، اگر خانواده‌ها از ابتدا به تربیت فرزندان اهمیت دهند، فرزندان تاثیرپذیری بیشتری در آینده خواهند داشت.
وی ادامه داد: زمانی که خانواده‌ها در ارتباطات خود با نامحرم‌ اصول اخلاقی را رعایت نکنند، نمی‌توان از فرزندان آن‌ها انتظار داشت تا حجاب مناسبی داشته باشند.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌های پیام نور خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه اگر حجاب در فرزندان درونی شود، در فضای بیرون نیز همانگونه باقی خواهد ماند، افزود: به همین دلیل باید کار فرهنگی بنیادین صورت بگیرد زیرا فعالیت‌های مقطعی جوابگو نیست.
حجت الاسلام فرزانه اظهار کرد: باید احیای فریضه‌ی امر به معروف ونهی از منکر در جامعه جدی‌تر انجام شود و همه‌ افراد جامعه برای برچیدن بدحجابی در جامعه دست به دست هم دهند.
وی با بیان اینکه افراد مشهور نیز باید الگوی مناسبی باشند، گفت: وضعیت بدحجابی در افراد مشهور و بازیگران بسیار تاسف بار است و با توجه به اینکه این افراد بسیار تاثیرگذار هستند، باید الگوی مناسبی برای نسل جوان و طرفداران خود باشند.
وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد خانواده‌ها مقصرند و در تربیت فرزندان خود و ارائه آموزش لازم کوتاهی می‌کنند، ادامه داد: در بعضی موارد دیده می‌شود که معارف دینی به فرزندان انتقال داده نشده و حتی بانوان اطلاعات دینی در خصوص فلسفه حجاب ندارند.
حجت‌الاسلام فرزانه گفت: بزرگترین اشتباه این است که بگوییم حجاب مختص بانوان است، آقایان نیز ملزم به رعایت حجاب هستند و در قرآن کریم نیز خداوند متعال رعایت حجاب را در مرحله نخست برای آقایان الزام کرده است.
captcha