کمپین مبارزه با طرح ثبت اطلاعات هویتی مسلمانان آمریکا
کد خبر: 3563767
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

کمپین مبارزه با طرح ثبت اطلاعات هویتی مسلمانان آمریکا

گروه بین‌الملل: عده‌ای از رهبران سیاسی و مذهبی آمریکا دیروز، 27 دی‌ماه، طی کنفرانسی خبری تشکیل کمپین مبارزه با پیشنهاد ترامپ مبنی بر ثبت اطلاعات هویتی مسلمانان را اعلام کردند.

کمپین مبارزه با طرح ثبت اطلاعات مسلمانان آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری « chroniclet»، «پائول حسن»، مسئول این کمپین گفت: از همه مردم عدالتخواه می‌خواهیم برای نفی پیشنهاد ثبت اطلاعات مسلمانان به این کمپین بپیوندند.
«خالد صمد»، بنیانگذار ائتلاف «زندگی بهتر، صلح» در شهر «کلیولند» گفت: ثبت اطلاعات هویتی مسلمانان صحیح نیست؛ زیرا مسلمانان از زمان‌های قدیم عضوی از جامعه آمریکا بوده‌اند.
«آنجل آرویا»، از اعضای شورای شهر «راکفورد» نیز در این کنفرانس خبری گفت: اظهارات تفرقه‌انگیز ترامپ باعث تشدید نفرت علیه مسلمانان شده و زمان آن رسیده است که بگوییم بس است.
وی گفت: ما نمی‌توانیم سمت ریاست‌جمهوری ترامپ را تغییر دهیم، اما می‌توانیم در برابر اقدامات او اقدام کنیم.
آرویا افزود: مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، آنچه مهم است این است که باید با برادران مسلمان همبستگی داشته باشیم و از آنها حمایت کنیم.
«استفان محمد»، یکی دیگر از سخنرانان که مدیر مسجد «اکران» در «اوهایو» است، گفت: ثبت اطلاعات هویتی مسلمانان نقض آزادی مذهبی ذکرشده در قانون اساسی آمریکا است.
«گریک کالریج»، از اعضای کمیته خدمات بشردوستانه آمریکا نیز گفت: ما نه تنها با مسلمانان مبارزه نخواهیم کرد، بلکه سنت دیرینه رفاقت و دوستی را ادامه داده و با تصمیمات نخبگان سیاسی مقابله می‌کنیم.
وی افزود: شرکت غیرمسلمانان در این کمپین بسیار حائز اهمیت است و از همه مردم آمریکا درخواست مشارکت داریم تا به پیروزی در برابر سیاست ثبت‌ اطلاعات مسلمانان دست یابیم.
طرح «ثبت‌ اطلاعات هویتی مسلمانان» که موسوم به «سيستم ثبت نام ورود و خروج امنيت ملي» است، برای مراقبت محسوس و نامحسوس مسلمانان و به بهانه واکنش به حملات یازده سپتامبر در آمریکا به اجرا در آمد و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما لغو شد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پیش‌تر در تبلیغات انتخاباتی در اظهارنظری جنجالی پیشنهاد ثبت اطلاعات شخصی مسلمانان بر حسب نژاد افراد را دوباره مطرح کرذ به این بهانه که جرایم ناشی از حمل سلاح را کاهش دهد.
در ثبت اطلاعات هویتی افراد و یا به اصطلاح پروفایل‌بندی از عواملی چون نژاد، قومیت و مذهب برای تعیین اینکه آیا فردی سوء پشینه دارد و یا مستعد ارتکاب جرم است، استفاده می‌شود؛ اقدامی که به گفته منتقدین در جهت ارعاب مسلمانان آمریکا عمل خواهد کرد.
captcha