عمدی یا غیر عمدی بودن آتش‌سوزی مهدیه
کد خبر: 3563784
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

عمدی یا غیر عمدی بودن آتش‌سوزی مهدیه

گروه جامعه: در پی آتش‌سوزی حسینیه مسجد مهدیه ورامین دادستانی این شهرستان در حال بررسی عمدی یا غیر عمدی بودن رخداد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ساعت 3 بامداد دوشنبه، حسینیه مسجد مهدیه ورامین دچار آتش‌سوزی شد که در پی آن تنها خسارات مالی به حسینیه مسجد وارد شده و به کسی آسیب نرسید.

در پی این حادثه امام جماعت و هیئت امناء مسجد مهدیه ورامین بیانیه‌ای زیر را صادر کرد:

«با عرض سلام و درود به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت ولیعصر ارواحنا فداه به اطلاع عموم مردم عزیز و شهید پرور شهرستان مقدس ورامین می‌رساند حادثه تاسف بار آتش‌سوزی روز دوشنبه که ساعت سه نیم شب اتفاق افتاد و باعث تاسف و تاثر همه دوستداران مسجد و مومنین و مومنات گرامی گردید این خادمان را برآن داشت که در این مورد چند نکته مهم را جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع شما بزرگواران متذکر شده و اعلام نمایند.

اول اینکه آتش سوزی در صحن مسجد اصلی نبوده، بلکه در انتهای قسمت حسینیه و در ابعاد کوچکی اتفاق افتاده و هیچ آسیبی متوجه مسجد و قسمت اعظم حسینیه نشده است.

دوم آنکه با حضور به موقع کارکنان جان برکف آتشنشانی شهرستان ورامین این آتش‌سوزی به سرعت کنترل شد و به غیر از خسارت مالی مختصر(به اندازه سوختن چند فرش و یک پرده) هیچ خسارت جرحی و جانی برجای نماند

سوم آنکه علت حادثه توسط متخصصین محترم و مسئولین ذیربط در دست بررسی است و هیچ دلیل قطعی و فرضیه ثابت شده ای در دست نیست.

چهارم آنکه: به سبب دود ناشی از آتش سوزی فضای حسینیه نامناسب گردیده و نیاز به نظافت و رسیدگی جزئی دارد و از آنجا که صحن اصلی نیز در حال بازسازی و امور عمرانی است، به محض اتمام این روند، درب مسجد به روی مومنین عزیز گشوده شده و پذیرای قدوم معنوی و باصفای شما خواهیم بود.

این مسجد بسیار قدیمی است و احتمالا مشکل به وجودآمده عمدی نباشد .مردم منطقه ورامین بسیار مردم ولایتمدار و شجاعی هستند و همیشه در بزنگاه‌های مهم دینیاجتماعی و سیاسی در دفاع کردن ازارزش‌ها پیشقدم می‌باشند.

به گزارش ایکنا، در خبرهای منتشر شده در خصوص آتش سوزی این مسجد ابتدا اعلام شده بود که آتش‌سوزی عمدی بوده است اما در بررسی‌های بدی مشخص شد آتش‌سوزی صرفاً در حسینیه کنار مسجد رخ داده است و نه در داخل مسجد.

مسئله عمدی یا غیر عمدی بودن آتش‌سوزی نیز هم‌اکنون در حال بررسی است و دادستانی ورامین نیز به این مسئله ورود پیدا کرده و در حال بررسی است.

captcha