جلسه قرآن «محمد بنیادی»/ چشیدن لذت قرائت با فهم تفسیر قرآن + صوت و عکس
کد خبر: 3563796
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

جلسه قرآن «محمد بنیادی»/ چشیدن لذت قرائت با فهم تفسیر قرآن + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه آموزش قرآن محمد بنیادی، قاری و پیشکسوت قرآنی با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف در محله نارمک برگزار شد.

محمد بنیادی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمد بنیادی، قاری و پیشکسوت قرآنی، شب گذشته، 27 دی‌ماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد النبی(ص) واقع در میدان هفت حوض نارمک با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قرآن، محمد بنیادی با بیان اینکه درس جلسه، وارد جزء دوم قرآن شده است، آیاتی از ادامه درس جلسه را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. سپس نکات تفسیری آیات تلاوت شده را متذکر شد.

چشیدن لذت قران کریم با فهم تفسیر و تخصیص های قران کریم+صوت وعکس

بنیادی در تفسیر آیه 204 سوره مبارکه بقره «وَمِنَ النَّاسِ مَن يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللَّهَ عَلَىٰ مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ» گفت: این آیه در ارتباط با شخص منافقی در صدر اسلام است که آنقدر با پیامبر(ص) خوش، صحبت می‌کرد که پیامبر(ص) شیفته او شده بود و پیامبر(ص) را به تعجب وامیداشت که چقدر این شخص خوب صحبت می‌کند. پیامبر(ص) می‌توانست باطن آن شخص را ببیند، اما مسبوق به ظاهر بود. تا اینکه این آیه نازل شد «وَيُشْهِدُ اللَّهَ عَلَىٰ مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ» که این شخص از سخت‌ترین دشمنان توست. نشانه این دشمنی، این است که هنگامی که روی برمی‌گردانند و از نزد تو خارج می‌شوند در راه فساد در زمین، کوشش می‌کنند و زراعت‌ها و چهارپایان را نابود می‌سازند؛ همین اتفاق هم افتاد.

بالعکس در آیه 207 بقره «وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ» به فداکاری امیرالمومنین(ع) اشاره می‌کند. شأن نزول این آیه درباره فداکاری امیرالمؤمنین(ع) است که در شب لیلةالمبیت برای حفظ جان پیامبر(ص) در جای ایشان خوابیدند.

بنیادی با استناد به آیه 208 سوره مبارکه بقره «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً» گفت: در تفسیر این آیه آمده است که ای اهل ایمان بر ولایت امیرالمومنین(ع) وارد شوید.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) با پیامبر اکرم(ص) از یک نور بوجود آمده‌اند، پیامبر(ص) در ابلاغ دین و حضرت علی(ع) در اجرای دین. همچنین در ادامه آیه، خداوند متعال می‌فرماید اگر کسی به خطوات شیطان نزدیک شود به پرتگاه رفته است.

این پیشکسوت قرآنی در ادامه با اشاره به اینکه هرکس می‌خواهد از تلاوت قرآن کریم لذت ببرد، باید شأن نزول، تفسیر و تخصیص آیات را بداند تا بتواند بر خود و جامعه و ... تطبیق دهد.

چشیدن لذت قران کریم با فهم تفسیر و تخصیص های قران کریم+صوت وعکس

محمد بنیادی با اشاره به آیه 216 سوره مبارکه بقره «وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ» بیان کرد: نسخه شفابخش، قرآن است. وقتی خداوند متعال می‌گوید که این کار را انجام بده و آن کار را انجام نده، مانند طبیبی است که نسخه می‌دهد و بر ما واجب است که گوش کنیم.

محمد بنیادی از شاگردان مرحوم استاد مولایی در پایان جلسه از دیدار خود با مرحوم استاد محمدتقی مروت گفت که در آخرین جلسه استاد مولایی در مسجد شیخ فضل الله نوری بودیم که استاد مروت به مسجد وارد شد. من در آن جلسه برخی مباحث تجویدی و لحن بیانی را ارائه دادم که مورد توجه استاد مروت قرار گرفت و بسیار بنده را تشویق کردند.

بنیادی در ادامه گفت: در همان جلسه بود که مرحوم استاد مروت، پس از تلاوت بسیار زیبایشان، مرحوم استاد مولایی را به عنوان بزرگ قرآنیان معرفی و بسیار استاد مولایی را تکریم کردند.

چشیدن لذت قران کریم با فهم تفسیر و تخصیص های قران کریم+صوت وعکس

در پایان این جلسه، محمدجواد هداوند، قاری نوجوان، آیاتی از سوره مبارکه بقره را به تقلید از مصطفی اسماعیل تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. همچنین بنیادی به قاریانی که پیشرفت قابل توجهی داشتند، هدایای متبرکه‌ای اعطا می‌کرد.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن محمد بنیادی، قاری و پیشکسوت قرآنی، دوشنبه ها، پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد النبی(ص) واقع در میدان هفت حوض، برگزار می‌شود.

دعای ختم قرآن محمد بنیادی

کد

دریافت

محمدجواد هداوند

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha