عفو بین‌الملل: مسلمانان هدف قوانین ضد تروریسم اتحادیه اروپا هستند
کد خبر: 3563813
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

عفو بین‌الملل: مسلمانان هدف قوانین ضد تروریسم اتحادیه اروپا هستند

گروه بین‌الملل: سازمان عفو بین‌الملل امروز، 28 دی‌ماه، با صدور گزارشی اعلام کرد که قوانین سخت و بی‌رحمانه اتحادیه اروپا که با عنوان قوانین ضد تروریسم خوانده می‌شود، مسلمانان را هدف گرفته است.

عفو بین‌الملل: مسلمانان؛ هدف قوانین ضد تروریسم اتحادیه اروپا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، عفو بین‌الملل در این گزارش اعلام کرد: قوانین جدید مقابله با تروریسم در سراسر اروپا با تبعیض علیه مسلمانان و مهاجران، احساس  ترس و بیگانگی را گسترش داده است.
این سازمان حقوق بشری زنگ هشدار را نسبت به تصمیمات امنیتی اتخاذ شده در دو سال اخیر در 14 کشور اروپایی به ویژه در حوزه افزایش اختیارات و توان جاسوسی، به صدا در آورد.

در دو سال اخیر در نتیجه حملاتی که در اروپا صورت گرفته و داعش مسئولیت آن‌ها را پذیرفته است، تنش‌ها در مورد مهاجرت شدت گرفته و احزاب راست‌گرا محبوبیت یافته و «امنیت» به یک موضوع کلیدی برای پیروزی در انتخابات کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، هلند و آلمان تبدیل شده است.

جولیا هال، کارشناس مسئله مقابله با تروریسم عفو بین‌الملل و نویسنده این گزارش می‌گوید: در سراسر اروپا شاهد هستیم که مسلمانان و خارجی‌ها همانند تروریست‌ها تلقی می‌شوند. این طرز نگاه به حدی بر این جوامع اقلیت تأثیر گذاشته که احساس ترس و بیگانگی در آن‌ها ریشه دوانده است.

وی هشدار داد: قوانین بی‌رحمانه جاسوسی از مسلمانان و مهاجران، دستگیری و حبس آنان که از نوامبر 2015 در فرانسه به کار گرفته شد، فعالان و کسانی را هدف گرفته که کوچک‌ترین خطری نیز نداشته‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل در این گزارش با بیان اینکه این تصمیمات و اقدامات جدید فضا را برای آزادی بیان بسیار محدود می‌کند، محدودیت‌ در تردد، محدودیت‌های سفر و بازجویی‌ها و همچنین جاسوسی پلیس از کسانی را که هیچ جرمی ندارند و نمی‌دانند به چه اتهامی با آنان اینگونه رفتار می‌شود، محکوم کرد.
captcha