نمی‌شود قرآن بخوانیم و بی اخلاقی در جامعه حاکم باشد
کد خبر: 3563932
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
روایت پزشکیان از اینکه جایی از کار می‌لنگد؛

نمی‌شود قرآن بخوانیم و بی اخلاقی در جامعه حاکم باشد

گروه سلامت: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های گسترده دانشجویان علوم پزشکی در حوزه قرآن گفت: انس گرفتن دانشجویان پزشکی با قرآن نخستین قدم آموختن حکمت است.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، انس گرفتن دانشجویان پزشکی با قرآن را نخستین قدم آموختن حکمت دانست  و اظهار کرد: مأنوس شدن دانشجویان علوم پزشکی با قرآن و فراگیری علم آن نخستین قدم برای با اخلاق کردن جامعه به ویژه نسل آینده پزشکان است.

وی افزود: علم قرآن تنها خواندن آیه نیست بلکه باید پس از خواندن تزکیه صورت گرفته بعد سراغ علوم رفت تا به حکمت رسید اگر چنین نباشد هیچگاه کسی از ضلالت و گمراهی رها نمی‌شود.

وزیر اسبق بهداشت تأکید کرد: خواندن قرآن برای یک فرد به ویژه یک پزشک باید با تزکیه توأم شود، سپس علم آن را یاد گرفته تا از گمراهی و ضلالت رهایی یابد پس این است اخلاق نیکویی خواهد داشت، البته باید به یاد داشته باشیم این ما هستیم که باید بتوانیم آن چیزی که هست را با باور و ایمان اصلاح کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی بی‌اخلاقی‌ها در جامعه پزشکی عنوان کرد: قرآن و عترت در جامعه ما مهجور هستند، نمی‌شود ما به قرآن عمل کنیم و حاصل کار این باشد، یک جای کار می‌لنگد، ما اگر به قرآن عمل می‌کردیم از تاریکی و گمراهی رهیده و الان به عزت و سربلندی رسیده بودیم، خداوند می فرماید: این کتابی است که بین و آشکار بوده و شما را به بلندی می‌رساند کتابی را که نازل کردیم تا از تاریکی به نور و عزت و سربلندی برسانیم.

وی ادامه داد: وقتی برونداد خود را نگاه می‌کنیم چنگی به دل نمی‌زند مگر می‌شود به قرآن عمل کرد و این همه مشکل داشت، مگر می‌شود من متقی باشم و این همه گرفتاری داشته باشم و سعی کنم آن را توجیه کنم. امکان ندارد وقتی فردی عالم باشد، به قرآن عمل کند و تقوا داشته باشد آنگاه گرفتار بی‌اخلاقی شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما باید جوابگر باشیم، من باید خود را درست کنم، حضرت علی می‌فرماید: «برو در خانه بنشین و خود را درست کن». من اگر توانمند بودم حداقل در بخش خودم مشکلات را حل می‌کردم و آن را درست‌کنم.

پزشکیان ادامه داد: ما مشکل داریم و مشکل هم از جانب خود ما بوده و از کس دیگری نیست، باید مشکل را حل کرد، چون نتوانستیم این را حل کنیم دوست داریم گناه را گردن کس دیگری بیندازیم نمی‌شود ما قرآن بخوانیم و بی اخلاقی در جامعه حاکم باشد.

وی یادآور شد:  وقتی بی‌اخلاقی در جامعه باشد ما راه پیامبر(ص)، ائمه(ع) و قرآن را نرفته‌ایم، وقتی نتوانیم قرآن را درک کنیم خواندن آن فایده‌ای نخواهد داشت. لذا باید درک خود از قرآن را برای عمل کردن به آن بالا برد.



captcha