مسابقات بین‌المللی پرچم قرآنی نظام است
کد خبر: 3563946
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
حجت‌الاسلام علی محمدی:

مسابقات بین‌المللی پرچم قرآنی نظام است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد جنبی در حاشیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، گفت: برگزاری برنامه‌های جنبی نباید مسابقات بین‌المللی قرآن را که پرچم قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران است تضعیف کند و سایر برنامه‌های قرآنی باید تقویت‌کننده باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی،‌ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر روز گذشته 28 دی‌ماه در سی و دومین نشست ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با تاکید بر ضرورت همکاری و همسویی 70 دستگاه و تشکل فعال قرآنی در سطح کشور، تصریح کرد: رصد هوشمندانه و عالمانه عملکرد این دستگاه‌ها و اجرای دقیق مصوبات ستاد عالی مسابقات قرآنی می‌تواند اهداف عالی قرآنی نظام را محقق و چشم اندازی روشن ترسیم کند.
رئیس سازمان اوقاف با تأکید بر ضرورت پرهیز از موازی کاری در فعالیت‌های قرآنی افزود: جامعه قرآنی و تشکل‌های فعال در این عرصه باید در برگزاری مسابقات قرآنی هماهنگی و همسویی لازم را داشته باشند.
محمدی با اشاره به تدوین اسناد بالا دستی برای فعالیت‌های قرآنی کشور، گفت: تهیه اسناد بالادستی برای فعالیت‌های قرآنی یک ضرورت اما تنها 10 درصد کار را شامل می‌شود و 90 درصد باقیمانده به حُسن انجام و اجرای کار و نقش ستاد عالی و مدیران قرآنی در نظارت بر فرآیند و اجرای آن بر می‌گردد.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان اینکه دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها را در پیش‌رو داریم به نقش جامعه قرآنی در این عرصه اشاره کرد و افزود: رویکرد و حرکت جامعه قرآنی در این عرصه باید پرهیز از گرایش به جریان‌های سیاسی و احزاب و توجه به منویات و فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و تبیین درست این منویات باشد.
رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی یکی از برنامه‌های مهم قرآنی کشور را برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در اردیبهشت ماه سال آینده دانست و افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است و سازمان اوقاف تنها، متولی برگزاری این مسابقات است؛ لذا از همه دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی و افراد دلسوز و علاقه‌مند دعوت می‌کنیم در برگزاری باشکوه‌تر این مسابقات مشارکت کنند.
وی نظارت بر فعالیت دستگاه‌ها و تشکل‌های قرآنی را یکی از وظایف ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی برشمرد و افزود: ستاد عالی همچون دیده‌بان فعالیت‌های قرآنی کشور باید فعالیت‌ها را رصد کرده و آنها را با افق ترسیمی مقام معظم رهبری هماهنگ کند.
محمدی حافظان، قاریان و داوران و استادان قرآنی را سرمایه پایان‌ناپذیر قرآنی کشور دانست و بر حفظ و مراقبت از این سرمایه تاکید کرد.
براساس این گزارش، ارائه گزارش نهایی مرحله اول طرح ساماندهی و ارزیابی داوران مسابقات قرآنی و تدوین و تنظیم تقویم قرآنی سال 96 دستگا‌ه‌ها از جمله مصوبات این نشست بود که مقرر شد در جلسه آتی ارائه شود.
captcha