حضور پررنگ هنرمندان و جای خالی مردم در «رویش»
کد خبر: 3563963
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

حضور پررنگ هنرمندان و جای خالی مردم در «رویش»

گروه فرهنگی: دومین روز از دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» با اقبال بیشتر هنرمندان برگزار شد این در حالی است که جای خالی مردم به وضوح در این جشنواره احساس می‌شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دومین روز جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» با اکران 46 فیلم کوتاه و سه کارگاه تخصصی فیلم‌سازی در سه سالن سینما هویزه مشهد به پایان رسید. 
بر اساس این گزارش، دومین روز این جشنواره از اقبال بیشتر مخاطبان برخوردار بود به‌خصوص بخش انیمیشن که سالن اکران فیلم‌هایش تقریباً پر بود و این نشان از کیفت بهتر فیلم‌های این بخش نسبت به سایر بخش‌ها را می‌داد.
در ادامه این گزارش، به سراغ مخاطبان و شرکت‌کنندگان این جشنواره رفتیم و نظر آن‌ها در مورد برگزاری این جشنواره جویا شدیم.
زهرا پرهیزگار که یکی از علاقه‌مندان به حوزه هنر، سینما و تئاتر است در رابطه با آشنایی با جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش»، عنوان کرد: ما بچه‌های علاقه‌مند به حوزه سینما و تئاتر می‌دانیم اواخر دی‌ماه تا اسفند، زمان جشنواره تئاتر و سینما است و پیگیر این جشنواره‌ها هستیم. من تقریباً از همان ابتدا شروع این جشنواره با آن آشنا و پیگیر فعالیت‌هایش بودم.
وی به مکان برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود: این جشنواره در مکانی در حال برگزاری است که محل رفت و آمد بسیاری از مردم است و شلوغی و تبلیغات جشنواره در سر در سینما باعث جذب مخاطب بیشتر شده و کیفت آثار به نمایش درآمده مزید بر علت است.
پخش فیلم‌های جشنواره «رویش» از شبکه ملی
پرهیزگار ادامه داد: اگر بخواهیم جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» نقش فرهنگی_ دینی خود را ایفا کند تنها با اکران این فیلم‌ها در یک جشنواره نمی‌تواند به هدف خود برسد بلکه باید این فیلم‌ها از شبکه ملی پخش شود.
وی اظهار کرد: زمانی باید توقع تأثیرگذاری این نوع فیلم‌ها را در جامعه داشته باشیم که مخاطب عام به تماشای این فیلم‌ها بیایند.
کیان نظری یکی دیگر از کسانی است که با دوستانش برای دیدن فیلم به جشنواره آمده است او در خصوص جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش»، عنوان کرد: اساساً با اینکه جشنواره‌ای به نام جشنواره دینی داشته باشیم مخالفم، چون این جشنواره به نظر من نمی‌تواند کار مثبتی انجام دهد.
حضور کمرنگ مردم 
وی ادامه داد: این نوع جشنواره‌ها بیشتر سرگرم‌کننده است تا تأثیرگذار، چراکه همیشه یک عده ثابت که بیشتر هنرمندان و علاقه‌مندان به سینما هستند برای تماشای این فیلم‌ها می‌آیند و کمتر شاهد حضور مخاطب عام در این جشنواره هستیم.
سعید شجاعی یکی دیگر از مخاطبان است که برای دیدن فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» به سینما آمده است و بیان کرد: تبلیغات جشنواره را در کانال حوزه هنری دیدم و برای دیدن انیمیشن به جشنواره آمدم. 
وی با بیان اینکه اطلاع کمی در رابطه با جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» دارد، این نوع جشنواره را عامل مؤثری در معرفی دین به جامعه دانست و تصریح کرد: زمانی جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» می‌تواند به معرفی مشهد به‌ عنوان پایتخت فرهنگی و معنوی ایران کمک کند که بتواند پای مردم را به این جشنواره بکشاند.
علی ثقفی فیلمساز، با فیلم «مادر» در بخش ملی_ داستانی جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» حضور یافته در خصوص جشنواره، عنوان کرد: به نظر من کسی که صادقانه فیلم بسازد. هرگز فیلمی که پیروزی شر بر خیر باشد را نمی‌سازد، چراکه این نوع فیلم‌ها به ذات دینی نیستند.
جهت‌گیری و اهداف جشنواره به صورت مستقیم بیان شده است
وی ادامه داد: به نظر من اطلاق فیلم دینی به جشنواره درست نیست چراکه جهت‌گیری و اهداف جشنواره برخلاف جشنواره‌های بزرگ دنیا به صورت مستقیم عنوان‌ شده است، درست مثل فیلمسازی که برای ساخت فیلم دینی مستقیم و رو حرف می‌زند.
ثقفی اظهار کرد: درست است در دنیا جشنواره‌های دینی زیادی داریم، من این نوع جشنواره‌ها را قبول ندارم چراکه جشنواره‌های برتر دنیا هرگز بر روی جشنواره‌هایشان برچسب نمی‌زنند.
حضور پر رنگ اقشار مختلف هنرمندان در جشنواره «رویش»
فاطمه مرزبان یکی دیگر از فیلمسازانی که با فیلم «عروس وامنان» در بخش ملی_ مستند جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» حضور یافته است، عنوان کرد: این جشنواره نسبت به سایر جشنواره‌های مشابه خود بهتر عمل کرده چراکه متعلق به همه اقشار هنرمندان است.
وی ادامه داد: در بعضی از جشنواره‌ها عنوان می‌شود یک قشر خاص با تفکری خاص تنها می‌توانند در جشنواره شرکت کنند و فیلم بسازنند اما جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» از چنین شرایطی برخوردار نبود.
این گزارش ادامه می‌دهد،، در دومین روز از دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» سه کارگاه چالش‌های تولید انیمیشن با حضور امیر مهران، فیلمنامه کوتاه با حضور هادی مقدم دوست و فرم در سینمای اسلامی ویژه مستند با حضور نصرالله تابش برگزار شد.
همچنین، چهارشنبه 29 دی‌ماه نیز سه کارگاه ایده تا کارگردانی با حضور علی نوری اسکویی و فرم در سینمای اسلامی ویژه داستانی و انیمیشن با حضور نصرالله تابش و شعارزدگی در سینما با حضور هادی مقدم دوست برگزار می‌شود.
captcha