تظاهرات پاکستانی‌ها در اعتراض به کشتار روهینگیا
کد خبر: 3563999
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

تظاهرات پاکستانی‌ها در اعتراض به کشتار روهینگیا

گروه بین‌الملل: پاکستان دیروز، 28 دی، شاهد تظاهرات گسترده مردم در اعتراض به کشتار، نسل‌کشی و پاکسازی قومی مسلمانان روهینگیا در میانمار بود.

تظاهرات گسترده مردم پاکستان در محکومیت مسلمانان روهینگیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی «اینا»، مسلمانان پاکستان دیروز در کراچی بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر پاکستان با برگزاری تظاهراتی علیه ارتش میانمار و کشتار مسلمانان تظاهرات کردند.
معترضان با سردادن شعار‌هایی علیه دولت میانمار و حمل پلاکارد‌هایی به زبان‌های انگلیسی و اردو که روی آن‌ها نوشته شده بود: «روهینگیایی‌ها مسلمانند»، «کشتار برادرانمان را متوقف کنید» و «کشتن به خاطر مسلمان‌بودن را پایان دهید» در خیابان‌های اصلی شهر کراچی تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان سکوت جامعه بین‌الملل در مقابل ظلم به مسلمانان روهینگیا را محکوم کردند و اتخاذ موضعی قاطعانه علیه حکومت میانمار و محاکمه رهبران ارتش این کشور به عنوان جنایتکاران جنگی را خواستار شدند.
پلیس پاکستان برای جلوگیری از وقوع خشونت در پرجمعیت‌ترین شهر پاکستان کمربند امنیتی در اطراف نظاهرکنندگان تشکیل داد.
یادآور می‌شود، کراچی و برخی دیگر از شهرهای پاکستان، جمعه گذشته(24 دی‌ماه) نیز شاهد اعتراضات گسترده مسلمانان بود، این تظاهرات در پی انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی که نشان می‌دهد ارتش میانمار 31 زن و دختر را زنده زنده در روستای «دار جیزار» به آتش کشید، برگزار شد و معترضان مداخله جامعه بین‌الملل برای نجات مسلمانان روهینگیا را خواستار شدند.
این اقلیت مسلمان به‌ویژه بعد از حمله نهم اکتبر به مرزبانان میانماری با سرکوب نظامی مواجه شده‌اند. دولت میانمار این حمله را که در آن 9 افسر پلیس کشته شدند، به روهینگیا نسبت داده است.
captcha