تجربه تلاوت در جلسات قرآن، خود نوعی آموزش است + صوت و عکس
کد خبر: 3564127
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
احمدی‌وفا:

تجربه تلاوت در جلسات قرآن، خود نوعی آموزش است + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی در جلسه آموزشی‌اش به موضوعاتی چون توجه بیشتر قاریان جوان به حضور در جلسات قرآن، تلاوت در محضر اساتید و اهتمام بیشتر مسئولان مساجد به برپایی محافلی صرفا برای استماع قرآن کریم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی، شب گذشته، 28 دی‌ماه با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف در دارتحفیظ القرآن الکریم واقع در میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، خیابان ایران از ساعت 19 الی 21 برگزار شد.

تجربه تلاوت قران در جلسات موجب پیشرفت+صوت و عکس

در ابتدای این جلسه، احمدی‌وفا آیاتی از ادامه درس جلسه را تلاوت کرد. سپس اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید به صورت ترتیل و تحقیق پرداختند و احمدی‌وفا نکات صوت و لحنی آنها را متذکر شد.

این قاری بین‌المللی با بیان اینکه اجر و ثواب مستمع و کسی که روخوانی قرآن انجام می‌دهد، یکی است، گفت: تنها تفاوت در این است که فردی که روخوانی انجام می‌دهد، بهتر از شنونده یاد می‌گیرد و پیشرفت می‌کند. تجربه تلاوت در جلسات قرآن و در محضر اساتید، خودش یک نوع آموزش است. اینکه قاری، آیاتی از درس جلسه را تلاوت کند او را با آیات و کلمات و قفلات جدید آشنا می‌کند.

احمدی‌وفا با اشاره به اینکه مستمع قرآن، لذت و ثواب خودش را از تلاوت می‌برد، گفت: استماع تلاوت قرآن، مخصوصا استماع تلاوت قاریان ممتاز، غذای لحن است. تلاوت قرآن، یک هنر است و وقتی صوت خوش قاری با اعجاز موسیقایی قرآن همراه می‌شود، تأثیرگذر واقع می‌شود.

تجربه تلاوت قران در جلسات موجب پیشرفت+صوت و عکس

احمدی‌وفا با اشاره به تلاوت قرآن در زمان‌های گذشته و تلاوت‌های امروزی گفت: من وقتی خردسال بودم، شبی دو الی سه جلسه قرآن می‌رفتم. در جلسات آن زمان، قرآن را با لحن فارسی و مثل روضه تلاوت می‌کردند.

این قاری بین‌المللی یادی از اساتید مرحوم علی اربابی، ابراهیم پورفرزیب(مولایی)، محمدتقی مروت که برای شکل‌گیری تلاوت قرآن به شیوه کلاسیک زحمت کشیدند و مقامات و الحان اصیل مصری و عربی را به ما آموزش دادند و نوارهای صوتی اساتید مصری را برایمان تهیه کردند، برای این اساتید زحمتکش طلب غفران و رحمت الهی کرد.

احمدی وفا با توضیح اینکه در دهه‌های قبل، بیشتر جلسات قرآن در منازل برپا می‌شد و جمعیت زیادی در یک خانه جمع می‌شدند و به صورت فشرده می‌نشستند و تلاوت می‌کردند.

تجربه تلاوت قران در جلسات موجب پیشرفت+صوت و عکس

این قاری بین‌المللی در ادامه با استناد به حدیث ثقلین از پیامبر اکرم(ص) که تمام راویان و کتب حدیثی اذعان به صحیح بودن سند آن دارند به بیان اهمیت همراهی قرآن و اهل بیت(ع) در مراسم‌های مختلف در مساجد و هیئات پرداخت و گفت: بنده از مساجد گله دارم که به کرسی‌های تلاوت قرآن، اهتمام ندارند و بیشتر مساجد، علی‌رغم حدیث نبوی(ثقلین)، نگاهشان بیشتر به سخنرانی‌ها و مداحی‌هاست، این نگاه، خوب و بسیار پسندیده است، اما موجب مظلومیت و غربت قرآن کریم شده است.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن حمیدرضا احمدی وفا، قاری بین‌المللی، سه‌شنبه‌ها در دارتحفیظ القرآن الکریم واقع در میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، خیابان ایران از ساعت 19 الی 21 برگزار می‌شود.

در پایان تلاوت حمیدرضا احمدی وفا ارائه می‌شود.

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha