برگزاری آئین مهمانی لاله‌ها و دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم
کد خبر: 3564130
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر در نشست خبری:

برگزاری آئین مهمانی لاله‌ها و دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم

گروه جهاد و حماسه: مؤذنی در نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، به برنامه‌های این کمیته از جمله برگزاری آئین مهمانی لاله‌ها در 14 بهمن، دیدار با خانواده‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده شهدای مدافع حرم و برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، امروز 29 دی‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مؤذنی، رئیس کمیته در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

موذنی در ابتدای سخنان خود با اشاره به تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت در کشور بیان کرد: معتقدیم شهادت بالاترین مقام الهی است و انبیاء(ع) بزرگ‌ترین ترویج‌کنندگان فرهنگ ایثار و شهادت بوده‌اند. امروز امید دادن به جامعه از وظایف مهم رسانه‌ها و مسئولان فرهنگی کشور است؛ یکی از مهم‌ترین ابعاد انقلاب اسلامی بر این اساس است که امام(ره) به پشتوانه ایثار مردم انقلابی کشور را از دست طاغوت نجات داد.

وی با اشاره به نقش ایثار و از خودگذشتگی در جنگ‌های منطقه‌ای ادامه داد: امروز اگر در جنگ‌های منطقه پیروز هستیم به این دلیل است که رزمندگان فداکاری می‌کنند و فرهنگ ایثار در آنها نهادینه شده است. ما نیز اگر به دنبال تامین امنیت هستیم باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه رواج دهیم. ما اعتقاد داریم فرهنگ ایثار یک مکتب جهان‌شمول است و این فرهنگ ادامه فرهنگ قیام عاشورا بوده است.

موذنی با اشاره به برنامه‌های کمیته ایثارگران برای دهه فجر گفت: دهه فجر فرصت خوبی است که فلسفه جهاد و مبارزه را در جامعه تبیین کنیم تا همه بدانند چه شد که شاه را از کشور بیرون کردیم و بدانیم که نباید چه کارهایی را انجام دهیم تا دچار انحراف نشویم.

وی ادامه داد: امسال نیز طبق برنامه هر سال آئین مهمانی لاله‌ها را در برنامه داریم که در طی این آئین 19 هزار و 378 گلزار شهدا در روز 14 بهمن راس ساعت 14 در سراسر کشور توسط مردم گلباران می‌شود. هدف این کار این است که از عاملان پیروزی انقلاب اسلامی و فجرآفرینان تقدیر کنیم. در این راستا گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به عنوان نماینده شهدای کل کشور، گلزار وادی‌الرحمه ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان به عنوان نماد شهدای اهل سنت، گلزار امامزاده هاشم(ع) در استان گیلان با 57 شهید به عنوان نماینده شهدای روستائی و گلزار شهدای کلیمی به عنوان نماینده شهدای پیروان ادیان توحیدی توسط مردم و مسئولان گلباران می‌شوند. همچنین 4 قطعه از گلزار بهشت زهرا(س) را برای انجام مراسم گلباران توسط آزادگان، زندانیان سیاسی و جانبازان در نظر گرفته‌ایم.

موذنی در این باره افزود: در استان‌هایی که می‌توان با بالگرد مراسم گلباران را برگزار کرد هماهنگ کرده‌ایم که توسط بالگردهای هلال احمر و نیروهای مسلح این مراسم برگزار شود. همچنین برای ایجاد حال و هوای تازه در گلزارها سعی کرده‌ایم پرچم تمام گلزارهای کشور را تعویض کنیم.

رئیس کمیته ایثارگران با تشریح برنامه‌هایی این کمیته در رابطه با دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران بیان کرد: در این دهه هماهنگ کرده‌ایم که با حضور مسئولان کشوری از خانواده شهدای فجرآفرین، شهدای دفاع مقدس، شهدای منا و شهدای مدافع حرم دیدارهایی را داشته باشیم. در کنار دیدار با خانواده معظم شهدا برنامه دیدار با خانواده آزادگان و زندانیان سیاسی را نیز داریم. در این برنامه مراسم دیدار با خانواده مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نیز داریم که در صورت ایجاد هماهنگی‌ها برگزار خواهد شد؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خود از زندانیان سیاسی و جانبازان فجرآفرین بودند. ایشان زمانی که مورد ترور قرار گرفتند، به درجه جانبازی دست یافتند و باید در پی این برنامه ابعاد مجاهدتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شناسانده شود.

وی در ادامه به برگزاری یادواره‌های شهدا پرداخت و گفت: در استان‌های اردبیل، بوشهر، خراسان رضوی و کردستان برنامه برگزاری یادواره‌های شهدای ادیان توحیدی، شهدای فرهنگی، شهدای زن، شهدای فجرآفرین و شهدای مدافع حرم را در برنامه‌ها داریم.

وی افزود: همچنین اعزام فجرآفرینان با عنوان پیام‌آوران ایثار را به مراکز علمی و فرهنگی خواهیم داشت در این راستا مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی پذیرایی فجرآفرینان خواهند بود. تاکنون 2 هزار و 200 نفر از شاهدان دوران دفاع مقدس و دوران انقلاب را تربیت کرده‌ایم که در جامعه به روایت‌گری بپردازند.

موذنی در ادامه به برپاشدن نمایشگاه‌های مختلف در دهه فجر توسط کمیته ایثارگران اشاره و بیان کرد: در استان‌های قم، قزوین و یزد برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری را خواهیم داشت، همچنین در روز 22 بهمن و در مسیر راهپیمائی نمایشگاه دستاوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر و همچنین ورک‌شاپ‌هایی با حضور جانبازان هنرمند را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در دهه فجر برنامه افتتاحیه و رونمایی از مراکز فرهنگی، ورزشی و توان بخشی را در برنامه‌های کمیته ایثارگران قرار داده شده است اظهار کرد: مراسم افتتاحیه و رونمایی از مراکز فرهنگی ورزشی و توان‌بخشی را در 32 استان کشور داریم. نزدیک به 70 درصد از این مراکز آماده به بهره‌برداری شده و از بخشی از آنها نیز بهره‌برداری می‌شود که در دهه فجر به طور رسمی افتتاح خواهند شد.

موذنی در راستای فعالیت ادارات در دهه فجر گفت: به ادارات تاکید کرده‌ایم که در دهه فجر حتما آذین‌بندی داشته و وصیت شهدا را در دسترس قرار داده باشند. اکنون حدود 60 هزار وصیتنامه شهید داریم که چاپ و در اختیار مردم قرار دارد در این رابطه وصیت‌ها را موضوع‌بندی کرده‌ایم تا هر کس براساس نیاز خود بتواند وصیت شهدا را پیدا کند.

وی در رابطه با برنامه‌هایی ورزشی و تفریحی کمیته ایثارگران اظهار کرد: در دهه فجر از قهرمانان جانباز و ایثارگر تجلیل خواهیم کرد و همچنین برگزاری مسابقه بین فرزندان شهدا و جانبازان را در برنامه‌ها داریم. در مورد فعالیت‌های تبلیغی نیز با محوریت نقش ایثار و شهادت در جامعه طی برنامه قاصدک مجموعه‌هایی آماده شده و از شبکه‌های استانی پخش خواهد شد. همچنین برنامه نقش ایثارگران و شهدا در انقلاب و امنیت کشور آماده شده که از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود این برنامه به معرفی شخصیت‌های ایثارگر و شهید می‌پردازد.

رئیس کمیته ایثارگران با اشاره به طرح پایش سلامت خانواده ایثارگران بیان کرد: در دهه فجر و در راستای طرح پایش سلامت خانواده ایثارگران تلاش کرده‌ایم تا ویزیت پزشکی در منزل خانواده شهدا و ایثارگران به مدت ده روز به طور مداوم صورت گیرد. همچنین طرح درمان سراسری پوکی استخوان خانواده شهدا را در دست کار داریم که به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: در روز 6 بهمن‌ماه برنامه تجدید میثاق کارگران و مسئولان بنیاد شهید با شهدا و امام (ره) برگزار خواهد شد و در این راستا 146 سازمان مرتبط با حوزه ایثار و شهادت با امام(ره) تجدید میثاق خواهند کرد. امروز ما مدیون خون شهدای فجرآفرین، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم هستیم و وظیفه داریم تا از انقلاب و خون آنها محافظت کرده و فرهنگشان را در جامعه نهادینه کنیم.

captcha